Dansar till dansmusik igen.

Heeej!
Det har varit en bra helg :)

Fick ett samtal i torsdags när Jennie fyllde 23.

"Hej! Grattis till dig eftersom Jennie är din bästa vän! Jag antar att alla sagt grattis till henne idag men ingen har grattat dig. Men det är ju du som ska ha ett grattis. Jag antar att du inte fått nån present heller. Det ska jag fixa... ska ta reda på din adress."

Hahaha... det tog ett tag innan jag insåg vem det var. En rolig kille vid namn Fredrik som Jennie och hennes syster känner som en gång skickade en tårta per post till Jennie! Så antagligen kommer det nåt spännande inom kort :P

I fredags gick jag och Tove till folkparken där killarna spelade volleyboll.
Där hängde vi ett tag för att sedan åka vidare till Filip där vi såg "I am number four"
Efter hänget drog vi runt lite på olika barer. Världens, bishop arms och trädgården. Mycket folk ute. :)

På lördagen firade vi far hos min bror Raimon. Det enda pappa önskade sig var hembakat så jag gick upp vid 10 och bakade muffins. Det skulle bli blåbärsmuffins men sylten var inte i fräschaste laget så hade i hallonsylt istället. Jag hävde i massa sylt men den märktes inte ändå :S
Jag upptäckte när jag stod där i bakandet att jag inte hade något bakpulver så jag gick över till grannane som snällt lånade mig bakpulver :)
Riktigt duktig tyckte jag att jag var :D Jag är ju inte den som baka i första taget... haha


Mina muffins, Raimons hembakade paj och Reyans "hembakade" tårta.


Vilken fin tårta Reyan hade gjort. ;P


Kolla mina muffins så fina de är! Goda med :)

Snacka om SOCKERCHOCK! Jag brukar ju inte äta sötsaker.
Efter firandet av pappa begav jag mig hem för att fixa mig. Vid 18 kom David till mig och sen vid 19 blev vi hämtade av Calle. Vi åkte hem till Filip och hängde lite. Vid 21 var vi hos Jennie för att fira henne.
Det var jättemysigt. Massa folk, mycket choklad (alla vet att Jennie älskar godis så hon fick massa choklad)
vin och kinderleksaker.
Av mig fick hon ett örngott med texten "jag gillar dig" och söta gubbar på. (Lagerhaus)
Muffins, delicatobollar och EN HÄST! Varje gång jag frågat henne vad hon vill ha så har hennes svar varit "en häst"
Så nu fick hon sin häst! Fast en liten.. i plats... :P Hon har inte tid för en riktig ändå.

Efter hänget hos Jennie drog jag och Jennie till Hugo. Jag har ju väntat på att hon ska bli 23 så himla länge nu så... haha Första personen jag ser när vi går ut på terrassen är Filip från Filip och Fredrik!
Jag tog tag i Jennie och bara "KOM!" Var ju tvungen att se om det verkligen var han.
Det var det.
Man kan ju inte stå en meter från Filip utan att peta på honom så jag gick fram och bad om en kram. Det fick jag. Han var nog inte i nyktraste laget :P Han hade någon brevid sig som han antagligen jobbar med som stod och log. Hans leende sa lite "Jag får aldrig några kramar" Så han fick en kram han med. :)
Jag frågade Filip vart hans andre hälft var, han var tydligen på hotellet och sov. Sen frågade jag vad han gjorde i Nkpg. Han var här och spelade in nån serie. Mer fick han nog inte säga så jag frågade inte.
Sen sa jag " Här är min vän Jennie. Hon fyllde igår. Säg grattis!"
Jennie stod då och försökte få ordning på sina tändstickor och var inte alls berädd på att en Filip skulle komma fram och hälsa. haha
Sen presenterade han sig. Och jag sa "nej men säg grattis!" hahahaha
Jag undrar om jag är ovanligt "okändiskåt"

Påtal om kändis så hängde jag och Jennie med Klas från Den svenska björnstammen sen.
Han har en fin jacka som jag vill sno.... :P Han är en fin kille :)



Såhär såg jag ut i lördags.



Här har vi ju Filip och Fredrik. Filip är hans som sitter ner för er som inte har koll ;)

Idag är det söndag. Och idag har jag först tagit det lugnt. Tove kom in till stan vid 17. Vi gick till Halvars och åt glass.. Så sjukt god glass där! På Halvars blev vi sen hämtade av Nockmar som tog oss till volleyboll planen.
Där var vi ett gäng och spelade. Och den här gången var jag och Tove faktiskt med och spelade. Det var kul! :)
Det var roligt att få slänga sig lite i sanden. Hade ju dock inte tänkt att vara med så jag hade kanske inte bästa kläderna.. men äsch... det finns tvättmaskin. :)
Ett av de roligaste tillfällena var när Wiktor skulle göra en tuff spark när bollen kom och jag ser verkligen i slowmotion hur han missar bollen och får den hårt rakt mellan benen! Alltså.. jag skrattade så jag grät. Det såg så himla roligt ut. Speciellt från där jag stod. Stackaren.. måste gjort jätteont.... hahaha

Nu är jag hemma. Imorgon blir dte jobb och sen häng med min fäjna Eäjlän. :) (fina Elin på rikssvenska)

Måste träna in 2 scener den här veckan med. Kan ju bli... spännande.
Intagningsprov att göra... också spännande. Jäkla stress.

Nejhej.... borde kanske sova. Men först läsa scen.

Puss och sånt dära.

// Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0