F U E N G I R O L A

Fuengirola. Spanien. Värme. Jeansshorts. Saltvatten. Frozen yougurt. Gratis alkohol. Dans. Flirt. Marknad. Mörka väsk-säljare. Turister. Engelska. Skratt. Solglasögon. Sömnbrist. Palmer. Lustig mat i butikerna. Flyg. Inget internet. Sandman. Blommor. Bröd i olivolja. Intärnskämt. Fräknar.

Där är bara några av de ord som kommer upp i mitt huvud när jag tänker på våran Spanienresa.
Jag längtar tillbaka. Det känns skit att sitta här på ett jobb som man egentligen inte trivs så bra som man borde på.
Norrköping är fint och jag har fina vänner här men jag längtar ut.
Ut på äventyr. Resa. Prata engelska. Träffa spännande människor.
Fick ett jobberbjudande i Spanien för sommaren med.
Frågan är.. hur jag gör med en månadsuppsägning på jobbet och tre på lägenheten. Blir knivigt ju :(

Jag tänker lägga upp bilder och skriva under dem istället för en låååång text om resan :)



Anna (Jennies syster) jag och Linn som vi bodde hos.


Sandskulptörer!


Alltså... om jag inte var vegetarian innan hade jag kanske blivit det efter Spanien...
Grisben hängde överallt i butikerna kändes det som.


Första kvällen ute hade jag långklänning! :)


Sandmannen som var en av saldskulptörerna låg och sov/vaktade skulpturerna. :)


När vi var ute första kvällen fick Jennie en dansk flagga. Men de hon fick den av var inte danskar... :P




Anna väkte sandmannen! Sen satt vi och myste lite hos honom på morgonkvisten :)




Brände mig lite första dagen men det gjorde inget. Blev ju brun sen ;)


Utsikten från våran balkong!


De sålde levande sniglar i fiskdisken! :O :(



Om man är tjej i Spanien... då får man maassa gratis.


Precis efter marknaden. Jag som tagit bilden.. Lite stolt faktiskt. :)


En annan sak jag är stolt över är att jag lyckades pruta ner det här halsbandet från 250kr till 150 :)


Sugna? ;)


Hahaha älskar den här bilden! Kolla Jennie i mitten! <3


Frozen yougurt! GOTT!


"Vadå? Har jag nåt sunt munnen? Vart då?"
;)


Lite mer klar :)


Freedom!


Haha alltså..... pårökt pommes?


Frozen yogurt stället. Frääscht!


Jag och Linn åkte till Mijas.
FIN STAD!







Mijas... fantastiskt vacker stad. Där skulle man bo!


Tjena! Jag och Anna.



Jag och en dansk bartender vi träffade. Dimitri :)


Dö-snygg.


Inkastaren Jonny hade en fin tatuering :)


Sista kvällen.


Jag hade ingen plats kvar i väskan så jag hade på mig
ett linne, en t-shirt, luvtröja, jeansjacka och 2 jackor över jeansjackan.
I fickorna hade jag snäckor... hahaha


Naaw min gumma var lite sliten sådär 5 på natten.
Vårat plan gick 6.30 och vi åkte taxi till flygplatsen klockan 4.
Sov inget innan såklart. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0