Energi

Det finns så mycket man kan lägga sin energi på.
Tråkigt nog lägger många människor sin energi på små ganska obetydliga saker.
Även jag.
Men förra helgen så började jag tänka på vad jag lägger min energi på.
Jag insåg ganska snabbt att jag la energi på saker som jag inte alls vill lägga den på och att jag gjorde av med energi som jag kan spara till större och viktigare saker.

Det är så svårt att förklara den känslan jag har.
Men det är som en känsla och en stor insikt kommit över mig.
Ikväll insåg jag att jag lägger mycket energi på kärlek.
Och att jag vill lägga mycket energi på kärlek.
Då menar jag inte kärlek mellan en kille och en tjej (eller kille-kille, tjej-tjej för den delen)
Utan kärlek till andra människor. Medmänniskor. Vänner. Familj.

Jag vet att jag inte är lätt att komma in på livet. Det är lätt att lära känna mig ytligt. Jag är social och öppen.
Men att få min tillit och få komma mig in på livet. Det är inte många som får.

Men de som jag verkligen bryr mig om. De finns där i mitt hjärta för alltid.
Och jag kommer alltid bry mig om dem. Jag kommer alltid finnas där.

Jag vill lägga min energi på att uppleva och upptäcka.
På andra människor som förtjänar min energi.
Att hjälpa och trösta.
Jag vill lägga min energi på världen.
På naturen. På djur.

Jag vill inte lägga energi på I-lands problem.
På mode och själviskhet.
På människor som tar mer energi än vad de ger tillbaka.

Det finns så mycket vackert som människor missar.
För att människor inte vill se. De vill leva i sin bubbla. De vill tycka synd om sig själva.
De vill skada andra för att de själva blivit orättvist behandlade.
Sedan blir det en ond cirkel.
De vill skada sig själva för att känna nåt.
De super sig fulla och tar droger för att försvinna från den här världen som vi har gjort så ful.
Vi har gjort den ful. Vi har oss själva att skylla.

Men jag vill se det vackra. Jag vill se kärleken.

Det är som sagt svårt att beskriva min känsla.
Men jag hoppas att den håller i sig.
Jag älskar den insikt jag har fått och jag hoppas att fler ska få denna insikt.


Did you give the world some love today babe?

heart

// Ronja







Kommentarer
Postat av: Robin

Bra skrivet!

2011-01-15 @ 04:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0