Överraskningsfesten! <3

I fredags. 7 Januari 2011.

Jag, Jennie, Foten och Erika hade bestämt att vi skulle ses hos Jennie en stund på kvällen. Lugnt med tjejerna.
Vi sa att vi skulle träffas hemma hos Jennie klockan 20. Vid ca 19.45 får jag ett sms av Foten där hon frågar om vi kan gå till Jennie 20.20 eftersom hon inte var klar och inte Jennier heller.
Eftersom jg är van vid att mina vänner är SEGA så sa jag att det var okej.

Vid 20.20 får jag ett till sms från Foten där hon skriver att hon behöver fixa en grej innan vi går (skriver inte vad det var hon skulle fixa här. Är nog bäst så :P ) Så hon frågar om vi kan gå 20.30 istället.
Visst tänker jag men börjar bli lite lätt irreterad.

Vid 20.30 skrev jag till henne på msn att jag skulle hoppa på en spårvagn till Jennie och att hon skulle hoppa på samma.
Då skriver hon: "Men kan du inte komma upp hit först? Måste ha hjälp med några knappar på ryggen."
Då började jag verkligen surna till och skrev: "NEJ.. jag tänker inte komma upp till dig. Vi är redan sena! Ta på dig en jacka så knäpper jag knapparna hemma hos Jennie!"
Foten: "Men snälla! Det tar 2min!"
Jag: "Nej. Jag tänker inte komma ut. Jag går till spårvagnen nu."
Sen loggade jag ut ur msn.

När jag står och väntar på spårvagnen så ringer Jennie.
Jennie: "Hej, vart är du?"
Jag: "Jag står och väntar på spårvagnen"
Jennie: "Okej.. alltså... jag är inte klar med pluggandet... kan inte du gå och hänga lite hos Foten först så hör jag av mig när ni kan komma?"
Jag: "Okej...... (inte så glad vid det här skedet) Alltså Jennie... Jag fattar att du måste plugga men jag har stressat för att bli klar till 20. Kan inte du börja säga att vi ska ses vid 22 istället för det blir ju ALLTID såhär! Jag får alltid stressa och sen är ni ändå inte klara förrns två timmar efter att vi ska ses! Jag har bara lust att gå hem nu."
Jennie: "Jag vet... förlåt.. Men... kan du inte gå upp till Foten?"
Jag: "Okej då...."
Jennie: "Så ses vi sen... Älskar dig..." (hyper-försiktigt)
Jag: "Mmm... älskar dig med....." (RÄTT så irriterad! hahaha)

Sjukt opepp på att gå upp till Foten (eftersom jag såg det lite som om jag "gav mig" för hennes lathet)
så gick jag ändå dit. Satte nyckeln i låset och stängde bestämt dörren.

Foten kom till hallen och ser glad ut (!)
Hon tar min hand och säger: "Kom!"
Jag var väldigt irriterad då eftersom jag inser att hon har mysbyxor och inget smink på sig! Har inte varit så irriterad på jag vet inte hur länge. Jag släpper hennes hand och säger:
"GE MIG 10 SEKUNDER...." (försökte lugna ner mig lite)
Jag tar av mig skorna och jackan.
Foten: "Kom! Lita på mig." (hon tar min hand igen)
Jag: "Jag behöver inte hålla din hand!"

Då hör jag en röst från en tjej i vardagsrummet och jag tänker: NEEEJ! Hoppas hon inte tagit hit någon som hon ska presentera mig för. Vill hon verkligen att de ska träffa mig såhär första gången?
Men jag följer iaf. efter henne in i vardagsrummet.
När jag går över tröskeln möts jag av ett

GRATTIS!!!!!!


Där, i Fotens vardagsrum som var fyllt med ballonger står en massa fina människor och kastar serpentiner över mig! :D
Det blev en sån sjuk känslochock!
Från att verkligen vara superirriterad till att bli jättelycklig och rörd över att de hade ordnat en överraskningsfest åt mig!
Så jag började gråta! haha
Jag blev så himla lycklig.
Fast det första jag sa när jag insåg att de hade gjort mig så arg för att kunna lura dit mig var
"Jag hatar er!" Hahahaha
Vilket jag självklart inte gör! :D

De hade planerat festen i en månads tid och fått smyga med det asmycket!
Jag är rätt sneaky och är inte så lätt att lura så jag är riktigt imponerad över att jag inte ens misstänkte nåt!
Och om jag känner mina vänner rätt har de ganska lätt att försäga sig med. Så de var riktigt duktiga! :D

Jag har alltid velat få en överraskningsfest. Men jag har aldrig trott att någon skulle göra nåt sånt för mig.. :')
Och jag trodde inte att Jennie och Foten hade ork eller tid att göra nåt sånt.
Så det var verkligen speciellt för mig :)
Sen att så många kom! Vi var sammanlagt 14 pers. Tillomed Kajsa var där :)
Och Mats och Janne och Anna! Haha jag skulle kunna räkna upp alla.
Jag blev så glad att alla var där för min skull.
Blir rörd bara jag tänker på det! :)

Alla de som var där plus några stycken till hade gått ihop och köpt en stor Barbapappa åt mig! :D haha
Jag vet att jag och Jennie såg den på Åhléns innan jul och att jag sa: "Åh! Vilken fin! Den skulle man ha och krama om nätterna!"
Och då nappade Jennie direkt!
Så den fick jag plus 10 röda rosor :)

Åh! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 KÄRLEK! :D

De hade gjort bål och kladdkaka med.
Alla gav mig komplimanger för min snygga sminkning som var i hela ansiktet efter att jag gråtit. haha
När klockan närmade sig 12 så drog vi till premiären av Puls.
Det var MEGAkö in till Puls men eftersom vi är lite bättre och coolare än en del så gick vi förbi kön till VIP kön istället ;)
Tiden inne på Puls är något... hur ska jag säga... dimmig? :P
Men jag hade roligt iaf. :) Förutom ett litet drama som utspelade sig men ja.. det är ju löst och glömt nu.

Det var en bra kväll! Och jag kände mig älskad och uppskattad! :D <3
MASSA oändlig kärlek till er mina vänner!

// Ronja





Här ser man att jag gråter! Haha

Snygga sminket!

Barbapappa!

Janne och Party-Poo

Kajsa! :D



Puls

Puls

Jag och Erik :)

Min snyggaste pose tydligen :P
Kajsa är ju söt iaf. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0