Året som gått...

Nyår.
Det innebär ångest för många.
En del för att de inser att detta år kommer de bli ännu ett år äldre
och det börjar ju faktiskt bli dags att ta tag i sitt liv.
Vissa tänker på det gångna året och inser att de kanske inte höll det där förra nyårslöftet om att träna mer och äta mindre godis. Eller att det gångna året inte alls blev som de hade velat.
Ångesten kan komma krypandes när man tänker på att tiden går så väldigt fort.
Vad gjorde jag förra nyår? Vad har jag åstadkommit sen dess?

Bara att hitta en nyårsfest är ångest i sig.
Bra sällskap, god mat, fina kläder, alla måste få plats, man vill inte bli FÖR full och missa tolvslaget,
kanske man kan få sig en nyårs kyss?, man borde kanske träffa familjen en stund med, ska man gå ut?, vilka kläder ska jag ha på mig?!
Ja... listan kan göras lång..

I och med att väldigt många är fulla på nyårsafton så händer också mycket tragiskt.
Bråk, misshandel, otrohet, våldtäkt, självmord, mord, magpumpning.

Jag tror att de flesta ägnar en tanke åt det gångna året och hur de vill att det nya ska bli.
Det är lätt att bli sentimental eller just få ångest.

När jag tänker på mitt gångna år så tycker jag ändå att jag upplevt en del.

Januari: Bodde och jobbade jag ute på en ö vid namn Florö i Norges skärgård.
Jobbade på Pizzabakeren. Saknade i princip liv och jobbade konstant.

Februari:
Den 15e feb flyttade jag tillbaka till Sverige.
Jag fick träffa alla mina underbara vänner och kände mig levande!
Den här månaden gick mest ut på att träffa alla fina och ta tillbaka allt jag missat av socialt umgände som jag inte fått de passerade månaderna.
Bodde i mammas vardagsrum och hos vänner.

Mars: Även denna månad gick ut på att träffa vänner och familj.
Den 16e Mars åkte jag, Raimon, pappa och hans fru, Jana, till Israel. Vi stannade där till den 29e mars. Den semestern var behövlig.
Jag bodde i mammas vardagsrum och hos vänner.

April: Våren kom och mycket med den. Lärde känna nya människor och började min utbildnind på Telia som varade i 6 veckor. Fick gå upp svintidigt då jag pendlade från Mjölby till Norrköping.
Jag bodde i mammas vardagsrum och hos vänner.

Maj: Jag flyttade till Norrköping! Det var skönt att inte längre behöva sova hos vänner eller i mammas vardagsrum och känna att man hade ett eget ställe.
Köpte min systemkamera. Canon EOS 500D.
De första bilderna togs den 11/5 då jag och Jennie var ute hela natten och fotade. Det kändes i luften att sommaren var nära. Lyckan av att kunna gå utan jacka!

Juni: Sommaren var här!
Den 16e var jag med i en karaokefinal som jag vann och som även gav mig en finalplats i karaoke SM.
Jag älskar att sjunga. <3
Midsommar firades utanför Mjölby med Jennie, Foten och Nicole .m.m hos Nicoles släkt. Skulle upp och jobba dagen efter så det blev lugnt.
Jag blev sjuk och tappade rösten helt så jag inte kunde jobba på en vecka.

Juli:
Den 10e tatuerade jag mig! Det var en spontangrej och den gjordes av en lärling.
Jag och mina tjejer var på Hugo onsdag, fredag och lördag. (Detta gäller hela sommaren, även Jun och Aug.)
Det var supervarmt!

Augusti: Den 11e tog jag port min piercing mellan brösten.
Den höll på att växa ut och det hade blivit ett fult ärr om jag inte tagit ut den.
Mycket sköna sommar fester med bra häng och mysiga varma stunder.

September: Jag och Liza hade våran "awesome-kväll" på trappan den 25e, tidigare samma dag var jag i Rimforsa och såg hur Kajsa bodde på folkhögskolan. Det började lutkta höst i luften och det krävdes en tunnare halsduk då och då.

Oktober: Jag spenderade en helg i Oxelösund hos min far och hans fru. Efter alla Hugokvällar kändes det lite konstigt. Den 14e fixade jag till min tatuering hos Lucky7 så jag skulle bli nöjd över den.
Den 16e var det Profficefest. En lyckad kväll.
21e kom den första snön!
31e var det Halloweenfest som gällde. Vi var ett gäng på 8 stycken som var utklädda till mördande-mekaniker.
Kul kväll!

November: Jag och Foten (Fotini) spelade in sjuka filmer med min canon som vi nu efteråt inte kunnat se eftersom min dator tydligen inte tycker om HD.
Min Kajsa var och hälsade på den 5e. Det är senaste gången hon var här. Saknar henne.

December: Jul och nyårs månaden.
Massa snö och massa pepparkakor, glögg och godis på jobbet.
Teliafest ägde rum. Riktigt rolig!
Åkte till Ullared med Nina. Spännande och utflippad resa.
Julafton firades hos min bror Reyan och hos mammas kille, Micke.
Juldagen hade blivit mer lyckad om man tagit det lugnare.
Nyår var bra men är alltid överskattat. (Bilder kommer)

Där har ni mitt år i text.
Tänkte visa året i bilder på min bildblogg. Detta hinner jag inte fixa nu, men håll utkik där. :)
http://prettyasapicture.blogg.se/


// Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0