Träning!

I måndags var jag på gymmet och en tränare där gjorde ett träningsprogram åt mig och visade vilka maskiner jag ska använda och hur. Kände att jag verkligen behövde det för jag vågar inte riktigt ge mig på att sätta mig vid maskinerna utan att veta hur jag ska göra :P
Han frågade om jag gymmat innan (vilket jag inte har) och om jag tränar nåt annat, sport eller så (Vilket jag inte gör.. hrm..) Men när jag hade tränat benen och sen var på maskinen där jag ska träna ryggen så frågade tränaren: "Har du ett fysiskt arbete?"
Jag som jobbar på kundtjänst och sitter still hela dagarna, log och svarade: "Nej det skulle jag inte säga"
Då sa han: "Du är väldigt stark i ben och rygg för att aldrig ha tränat"

Det tyckte jag var väldigt roligt att höra :D


 Sen när vi skulle stretcha så sa jag att jag att jag har problem med att strecha eftersom jag sällan känner av det.
Han satte sig på knä och lutade sig båkåt lite och det var tydligen så långt han kom innan han kände av det. När jag skulle göra samma sak så slutade det med att jag la mig ner på mattan på rygg med benen under mig och då sträckte det lite i höger ben.
Tränaren tittade på mig och sa: "Herregud..."
Jag: "Haha vad betyder herregud?"
Tränaren: "Du är ju överrörlig!"

Hahaha! Det tyckte jag också var lite roligt. Mindre roligt att jag inte kan stretcha.. :P
Men han skulle kolla med en annan tränare för att få lite tips om hur jag ska stretcha för att känna mer :)

Så igår var jag och körde programmet han satt upp för mig.
Idag har jag träningsvärk! :P Okej jag har haft värre. Idag gör det ont när jag ska sätta mig ner mest men jag vet när jag haft min värsta träningsvärk.. då kunde jag inte ta mig upp från en stol. haha


Känns bra att ha kommit igång :) Jag ska ta före och efter bilder med. Som ni kanske får se ;)
Men det lär ju dröja ett tag för jag tror inte att det kommer synas nåt förrns om några månader.

// Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0