På nyheterna.

Jag satt och kollade på nyheterna på jobbet igår.
Då var det en nyhet om att 6-7 rånare försökte bryta sig in och råna en juvelerare mitt på ljusa dagen i Storbritannien. Ingen vågade göra något eftersom det var starka unga män.
Till och med de som jobbade inne på juvelerarbutiken vågade inte göra annat än att låsa alla dörrar och gömma sig under disken.
MEN så kommer en tapper själ till undsättning!
Nämligen en 70 årig tant som börjar slå rånarna med sin handväska!
Rånarna blev väl antagligen så paffa att de hoppade på sina motorcyklar och drog därifrån!

Hahahaha! Det var det bästa jag hört och sett på länge! (Finns ett klipp men har inte hittat det.)
Vilken tuff tant! Och jag undrar vad hon hade i sin stora svarta handväska. Kanske tegelsten :P

Jag hoppas inte att de här tanterna dör ut, utan att de alltid kommer finnas :)

Vi bockar och bugar åt denna dam!

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0