Mobillös!

Jag hade tänkt att lägga upp bilder från Skänninge marken men de bilderna är på min Iphone som ca 19.30 idag bestämde sig för att "nej... nu får det vara nog med det här livet" och dog....
Så man kan alltså inte nå mig där. Tur jag är fb-nörd. Finns på chatten ofta. Inte för ofta får man hoppas :P
Har inte varit mobillös på vääldigt länge!
Kanske är bra för mig.

Imorgon ska jag upp och jobba igen kl.9.45.
Så ikväll har jag bara tagit det lugnt. Hängde med Calle hemma hos honom. Kollade in lägenheten, käkade och såg x-men first class. Jag ärlskar X-men!

Igår var vi alltså på Skänninge marken.
Det var jag, Linn, Sophie, Anna och Tove :)
Jag köpte en blå peruk, ett Johnny Depp linne, bigaråer, halsband, vita tygskor.m.m

Det var roligt att vara där igen. Har ju missat de 2 senaste åren. Kanske 3 till och med.
Kändes hemma. Men konstigt att jag inte träffade fler jag känner.

Bilderna kommer sen när min mobil känner att livet är värt att leva igen...

Vi hade en liten diskussion om varför vi som är uppvuxna med denna marknad säger "Skänninge marken" och inte "Skänninge marknad".
Jag googlade det här men fick inget direkt svar mer än att det står just "Skänninge MARKEN" överallt.
Det heter så helt enkelt... :P
Sophie som är från Danmark... oj förlåt.. skåne, och uppvuxen på en bondgård, och Tove som är från Gusum (en by utanför Söderköping) tyckte att det var bonnigt med marken... har de nån talan?  Nje... ;)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4nninge_marken


Jaha, nähä.. om man skulle sova. Har fått låna en väckarklocka av Calle eftersom min MOBIL är min väckarklocka annars... haha
Men men :) Jag hänger inte läpp. Allt fixar sig till slut. Eller hur! Otroligt hur livet kan ta olika vändningar.
The butterfly effect!

// Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0