Tårar

Alltså.... nu har jag bölat så jag har jätteont i huvudet!
Jag har sett en väldigt stark film som heter "the stoning of Soraya M".
Den handlar om en kvinna i Iran som blir oskyldigt dömd för otrohet mot sin man.
Och detta blir hon av sin man eftersom han vill bli av med henne.

Usch... jag satt och blev arg och ledsen och besviken på mänskligheten om vartannat.
Att det finns länder där kvinnor inte ha någon rätt fortfarande! Där de inte har någon talan och ägs av sina män!
Om mannen är otrogen och köper sex av horor så är det helt okej medans om en kvinna bara tar i en annan mans hand och viskar i hans öra så har de rätt att stena henne.
"För varje sten ni kastar så får ni tillbaka eran heder"

...............Helt SJUKT! Vad har hänt med sunt förnuft? Vi alla är människor!
Nej jag är så upprörd och arg... ja det skrev jag inte nej... filmen är baserad på en verklig händelse!
Och sånt här händer ju hela tiden. Hedersmord.
Jag får tårar i ögonen av ilska nu.... GAH.

Det var Foten som bad mig se den.
Hon och hennes flickvän hade suttit och sett den och verkligen gråtit sönder sig som jag.

Tycker att ni borde se den med. Nu vet jag att jag skrivit rätt mycket vad den handlar om men det gör inte så mycket eftersom själva namnet på filmen säger rätt mycket redan där.



// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0