Rastlös själ

Ibland kan jag längta efter en lugn hemmakväll då jag får vara själv.
Meen efter att ha varit själv i sådär 3-4 timmar börjar det krypa i mig.
Jag klarar inte av att vara ensam för mycket.
Jag blir så sjukt rastlös och uttråkad.
.....
Idag skulle jag ha träffat en kompis. Men det blev inte så.
Och jag kände hur det började krypa under skinnet. Jag behövde komma ut.
Så klockan 8 på kvällen gick jag ut och gick planlöst i en timme med musik i öronen.
Det var skönt.
Jag måste skaffa mig nåt att göra om dagarna förutom att jobba.
Tänkte börja träna.

Det vettigaste jag gjort idag är att tvätta. Och jobba såklart då.
Imorgon däremot blir det mer som händer.
Jobb, fika med bror, dans vid 20 och därefter Hugo för mer dans :)
Gillar uppbokade dagar.
När jag inte gör så mycket på en dag så känns mitt liv bortkastat.
Då skulle jag lika gärna kunna göra nåt vettigare med mitt liv.

Vill verkligen ut och resa. Tänkte på det när jag var ute och gick.
Skulle vilja sticka utomlands. Kanske själv.
Träffa nya människor. Se nya platser.
Lämna vardagen för ett tag.

Jag är en rastlös själ.
22 år och har flyttat 12 gånger i mitt liv.
Bott i 6 olika städer.
Mjölby, Tranås, Bräkne-Hoby, Karlshamn, Florö, Norrköping.
Hmm.. undrar just hur länge Nkpg kommer vara aktuellt.

Nu borde jag sova. Jobb tidigt imorgon. Gå och lägga sig sent imorgon natt.

// Ronja

Norge
En bild från när jag bodde i Florö i Norge.

Kommentarer
Postat av: Alex

låter lite konstigt kanske... men ibland saknar jag faktiskt florö !

2010-10-20 @ 22:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0