Sömnlös natt med biverkningar

Ja jag hämtade ju ut receptbelagd hostmedicin igår som hon på apoteket sa att jag skulle sova gott av.
Skönt! Då får jag sova inatt för en gång skull då! Tänkte jag....
Men tji fick jag....
Tog medicinen innan jag gick och la mig. Trodde att jag skulle somna direkt eftersom jag sovit så dåligt de senaste två nätterna. Men var klarvaken! Efter ett tag började jag förstå att det var nåt som inte stämde. Jag skulle inte vara SÅ pigg. Kände hur kroppen dunkade, jag kände mig skakis, det kröp i hela kroppen och jag kunde verkligen inte somna!
När jag legat där i en och en halv timme utan att somna så började jag läsa på biverknings blanketten.

"Mindre vanligt (förekommer hos färre än 1 av 100, fler än 1 av 1000)
Hjärtklappning, darrningar, oro, sömnlöshet, muntorrhet."

Allt det där stämde.. Så ja.. Jag låg vaken till klockan 8 (!!!) på morgonen.
Satt och skrev och fixade med min iphone.
7 timmar satt jag vaken och fördrev tiden... Kul.
Ja jag hostade ju inte men sömn fick jag banne mig ingen.

Så nu blir det ingen mer Lepheton för mig inte.



//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0