Helgen

I fredags fick jag 2 väldigt fina komplimanger av en fin person.

"Jag önskar att alla tjejer var som du"
och
"Ronja, ändra aldrig på den du är! För du är så bra."

Tack



Igår var jag först i Tranås med Jennie och hennes syster Anna.
Vi tog en fika på gotteriet. Sen begav vi oss till parken vid stadshuset där de gick på en röd matta och sen ut i parken så man kunde ta kort på dem.
Det var Mjölbyborna hade bal. (tror Tranås har nästa helg)
Tog kort med kameran som jag fick låna av Andreas. Det är en Nikon D80. :)
Jag har nu supersug efter en systemkamera!

Nathalie var den enda som jag känner som gick på balen med hennes pojkvän. Jättefin var hon. :)
Så himla synd att det regade bara :(

Vi var bara i Tranås i några timmar sen åkte Jennie och Anna till sin mor och jag tillbaka till Norrköping.
Vid ca 19 tog jag mig till Elin där folk från utbildningen väntade. Vi satt och umgås och drack lite. Sen gick vi ett gäng och käkade, tillbaka till Elin, iväg till munken som var fullproppat och sen till en annan pub som jag just nu inte kommer ihåg namnet på.

Påvägen dit gick vi över en av broarna här i Nkpg och helt plötsligt får jag en stor våg av vatten över mig!
Då har en idiot kört asfort i en jättepöl precis brevid oss.

Haha ni skulle ha hört mitt skrik. Herregud. Det var inte alls särskillt härligt att få iskallt vatten rinnande längst ryggen! För på nåt sätt fick jag massa vatten innanför tröjan!

Helt dygnsur blev jag. Tyvärr hann vi inte ta registreringsnummret. Det var inte det första man tänkte på när man står helt genomblöt av iskallt vatten.

Men jag hade iaf. roligt igår. Men jag var rätt trött av förklarliga skäl.
Kom hem vid ca 3 och totaldäckade :P Vaknade inte förrns 12.30 idag.



Idag har jag plockat upp och rensat kläder. Är inte helt klar med det. Så ska fortsätta strax.
Sen tänkte jag se nån film ikväll med. Har precis lagat mat nu. Det blev någon slags linssoppa. Väldigt improviserad men god tycker jag att den blev ändå :)

Är fortfrande förkyld. Men snart ska den väl vara över tänker jag.

Bäst jag tar tag i något nu.

//Ronja

jagee




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0