Helgen med Bas.

Nu har jobbet dragit igång på riktigt. Det är kul men svårt ibland.

I fredags jobbade jag till 19.15 men kom inte från jobbet förrns 19.35 (som vanligt) När jag sen kom ner till dörren inser jag att det SPÖregnar ute.. Och jag hade inget paraply och ingen luva. Skoj.
Så jag samlar kraft och ger mig ut i regnet. När jag väl kom hem var jag helt dyngsur. Men jag hade lovat Kryckan att vi skulle ses och ta ett bord på munken så det var bara att byta kläder, torka håret, ta ett paraply och ge sig ut igen. Vi fick otroligt nog ett bord för 4 och efter ett tag gick de som satt brevid så vi paxade det bordet med. De andra slutade ju inte förrns 21. Det var trevligt :) Jag gick hem runt 12 eftersom jag skulle upp vid 8 dagen efter.

I lördgs skulle jag som sagt upp 8 för att vara på färgargården klockan 9 där jag skulle jobba för ekolådan.
Vi delade ut ekologiska äpplen och berättade om ekolådan. Det var kul. Roligt med lite omväxling i jobblivet. :)
Mysigt var det med på färgargården. Har aldrig varit där innan men det var som en hembygdsgård.
Det var trädgårdsdag så det var många olika företag och privatpersoner som sålde blommor, trädgårdsredskap, fisk, honung, tvål och ja.. lite allt möjligt.
Det enda negativa med att jobba där igår var att det ibland kom dunderskurar och vi stod inte under tak. Vi hade varsitt paraply men de använde vi mer för att skydda sakerna på bordet. Rädda det som räddas kan.
Mamma var också där med sin skola (hon har precis pluggat klart inom trädgård) Så av henne fick jag 3 växter som de hade odlat på skolan och så köpte hon en växt till mig på ett annat ställe som vi lyckades pruta ner från 25kr till 11kr på nåt vänster :P Tack mor. Egentligen var det kanske jag som skulle köpt nåt åt henne eftersom det är morsdag idag :O

När jag kom hem från färgargården så hade jag fått en garderob inställd i min lägenhet. Ja alltså det var pappa som hade lämnat den där så den dök inte upp där magiskt av sig självt.
Så jag började råstäda. Skulle ju ha folk hos mig på kvällen och man vill ju att dte iaf. ska se okej ut. Och tro det eller ej men jag lyckades faktiskt få det riktigt vettigt! Innan allt folk kom :)
Klockan 8 var det sagt och som vanligt droppar folk in lite hur som helst.
Vi var iaf. ett gäng som skulle till Bas här i Nkpg.
Bas igår var, vad jag vet, första gången de hade här i Norrköping. Och jag vet inte om det kommer igen. Det var i en stor lagerlokal där det inte ens fanns indraget vatten. Det spelades electro, house, techno.
Men det var coolt tycker jag :) Gillade att det var just i en lagerlokal.
Jobbigt bara att det inte fanns vatten eftersom man blir så varm när man dansar och då gärna vill ha vatten. Som tur är så träffade jag Jacob som nu bor granne med mig, fast han bor närmre hangar 54 där Bas var, än vad jag gör så vi stack hem till honom och drack vatten. Vilken hero.
Jag hade iaf. väldigt kul och jag dansade på som vanligt :) Martin och Kryckan drog hem tidigare men jag och Liza stannade till 3 sen drog vi hem och däckade i varsin säng.

Idag är det morsdag så planen är att jag ska träffa mamma och att vi ska ta en fika.
Men först blir det en dusch.

blöt :(
Man kanske borde ha med paraply vart man än går?

andreas
Man märker att det är fest när kepsen kommer på sniskan.
(Gu vad jag skrattade åt den här synen)

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0