Luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj!

Idag kom första sommardagen! :D

Vaknade i Linköping hos Sara och Nicke vid halv 12 av att Jennie ringde.
"Hej! Det är soligt och varmt ute! Kom till mig så kan vi sova på en filt i gräset!"

Jag tog en välbehövlig dusch och begav mig mot stationen.

När jag stod där och väntade på tåget så upptäckte jag att alla var så glada!
Man kände leendena och alla positiva känslor i luften!
Solen och värmen har verkligen varit efterlängtad!
Känns som om det var -30 förra veckan typ :S

Halv 2 tåget tog jag mot hemstaden Norrköping och efter en sväng hem så träffade jag Jennie och vi gick till Fräcka fröken och tog en fika i solen. :)
Hade självklart med mig min Canon också.
När vi suttit där och pratat i ca 2 timmar så bestämde vi oss för att ta en promenad.
Den tog vi i ca 3 timmar :P

Vi gick runt och fotade och pratade.
Åkte lite spårvagn gjorde vi med för jag kom på att jag ville gå runt i området där jag bor så att jag lär mig hur det ser ut där i mina kvarter nån gång. :)

Det var lite roligt för den första låten jag hörde idag var Äntligen där de sjunger:

Äntligen, äntligen idag
Solen gick upp över sta'n
Allt som jag saknat kom igen
Äntligen som den bästa vän
äntligen

Tyckte verkligen att den passade en dag som denna!

//Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0