Israel * Jerusalem

Nu är jag framme i Jerusalem.
Vi reste klockan 9 på morgonen från Boxholm och kom fram till TelAviv vid 2.30 på natten (3.30 lokal tid)
När vi kom utanför flygplatsen så var det lagom skönt varmt och fåglarna kvittrade.
Raimon sa att det lät som på ett tropikanhus och det håller jag med om. Underbart :)
Sen åkte vi sherrut (mini taxi buss) till Jerusalem vilket tog ca en timme. Så vi kom fram till vännerna till familjen, där vi bor, vid ca 4.30. Då var man rätt trött! Åt mackor och te och sen somnade vi vid 6 på morgonen. (Lokal tid då alltså)
Sov till 10 dagen efter (typiskt pappa att vara morgonpigg och vilja göra det mesta av dagen)
Så 4h sömn fick jag. Wihoo.. men det har funkat. När man upplever så mycket så glömmer man att man är trött :P

Idag har vi bara gått runt massa och tittat omkring. Väldigt spännande med ett nytt land! :D
Raimon envisades med att gå i kortbyxor och bara linne fast det "bara" var 15 grader i skuggan. 
(Det ska bli varmare. I förrgår hade det varit 30 grader i skuggan! Så hoppas det kommer tillbaka!)
Jag hade kortbyxor, en tröja och en tunn jacka på mig. Nu är vi tillbaka "hemma" och har just ätit.
Så nu känner man hur trött man är i huvudet! Nu ska vi dricka te strax och sen ikväll ska vi ut och kolla på marknaden som ligger precis utanför huset :) 
Har tagit massa bilder som jag ska visa sen.

Jag älskar att komma till ett nytt land och uppleva nya saker! :D

//Ronja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0