Hej från Jerusalem!

Hello hej! Vi har internet här i lägenheten men det är inte alltid man hinner plus att det ibland känns dumt att låna datorn hela tiden. Men nu skriver jag :) Och jag tänkte dra grejer mer genomgående när jag kommer hem och hinner skriva mer. Idag har det regnat! Första dagen med regn. Eller andra men då var vi inte här så då slapp vi det :P Det är väldigt bra att det regnar eftersom det är vattenbrist här men jag tycker att det kan regna när vi har åkt hem istället.
Vi har gått på muren som omringar gamla stan idag. Det var lite småhalt på stenarna eftersom det regnade.
Sen var vi på en marknad och där var det en arab som ville gifta sig med mig. Han erbjöd 5 kameler och en åsna men en annan man erbjöd mig 50 kameler så det blev inget med det. haha
Sen gav han mig en halv shekel (ca 1kr) och sa att han älskade mig.. eh... efter ca 2 minuter inne i hans affär. Tydligen är det VÄLDIGT lätt att bli kär i mig :P  
Efter det gick vi mot "nya" staden igen. Påväg dit gick vi in i en parfymaffär och där köpte jag en parfym på rea :) Inte dumt. Men nu luktar jag som en parfymaffär :/ Har nog 4-5 parfymer på händer och armar. 
 
Igår hade jag feber, vilket inte alls var kul :( Typisk när man är i ett annat land och vill göra minst 1000 saker.
Men det blev lite äventyr iaf.

Ikväll blir det Sabbat och då blir det näst intill tomt på gatorna. Då rör inte judarna elektriska saker, pengar, kör bil, eller arbetar. Så det blir ganska tomt på gatorna. Sabbaten är till imorgonkväll och då blir det sång och dans på gatorna :) Nu ska jag gå och tvätta av mig några parfymer.
//Ronja

Jerusalem
Här är en bild på Jerusalem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0