Tradidaj.... ont i ryggen var det här.

Som jag skrev så har jag haft ont i ryggen en tid nu.

Det går lite upp och ner. Ibland känns det nästan inte alls och sen som från ingenstans hugger det till och jag blir dubbelvikt av smärtan.
Idag efter jobbet fick jag och Kryckan till Lidl tillsammans. Det är egentligen ingen lång sträcka men när jag kom hem gjorde det så ont att jag inte kunde stödja mig på höger benet.
Ringde till sjukupplysningen som sa att jag borde käka en massa värktabletter och att jag hade tagit alldeles för lite värktabletter.
(Hade tagit en Ibumetin vilket jag tyckte var duktigt av mig eftersom jag i princip aldrig tar värktabletter :P)

Hon sa att det kunde vara tryck på ischiasnerven. Vilket ska gå över av sig självt men hon tyckte absolut inte att jag skulle gå till jobbet imorgon.. vilket jag ska.. Och att jag borde sjukskriva mig i en vecka... vilket jag inte ska.

Alltid när jag har ont så får jag för mig att "det är nog inte så farligt.. det är nog bara jag som överdriver.."
Eh.. ja hur nu ens kropp kan överdriva smärta.
Jag behöver ha någon som säger åt mig att jag har ont eller borde ta det lugnt.
Typ som när jag har feber. Då ringer jag alltid till mamma och frågar om 39 grader är mycket... fast jag egentligen vet att det är mycket. Måste höra mamma säga åt mig att ta det lugnt. Haha

"Man är la en viking" som jag brukar säga.

Och nu borde jag sova. Vi ska ha utbildning imorgon. Eller uppföljning på utbildning.
Skulle varit ledig imorgon egentligen men tar den lediga dagen på fredag istället.
Vi ska ha ett sånt där möte som man ser på film där mötesledaren syns på en skärm.
Tufft.

// Ronja



Kommentarer
Postat av: Anders

Jag har bara två ord att tillägga: "Rullstol" och "Peace". :-)

2010-06-28 @ 23:52:11
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0