Karaokefinalen

För en tid sen så drog Jennie med mig till ett småskumt ställe en onsdagkväll bara för att det skulle vara karaoke den kvällen och hon vet att jag älskar att sjunga.
Jag skulle upp och jobba dagen efter hade tvättat bort sminket, hade myskläder och var allmänt oamitiös men jag följde med för jag tänkte att det vore nog trevlig.
Jag sjöng en sång och hon som höll i karaoken undrade om jag ville vara med i en tävling. "Visst" sa jag och knep tydligen den sista finalplatsen i tävlingen.

Igår ägde denna finalen rum.
Jag var rätt nervös vissa delar av dagen....
De som umgås med mig och känner mig vet att jag inte blir nervös inför grejer. Men sång är nog min svaga punkt.
Antagligen för att jag älskar att sjunga så mycket, inte är van vid att sjunga inför folk numera och känner press på att vara bra.
Men klockan 22 befann jag mig iaf. på Sveaskeppet som stället heter och kände av stämningen.
Insåg ganska snart att jag inte behövde vara så nervös som jag var och lugnade ner mig.
22.30 började den första tävlande.
Det var 9 stycken som tävlade och jag var självklart sist :P
Min första låt var "Black velvet" och det kändes jättebra när jag sjöng den! Fick med mig publiken och insåg hur mycket jag SAKNAT att sjunga inför publik! Man får sådan kick!

När alla 9 sjungit så var det 5 som skulle gå vidare till final del 2.
Juryn valde att ta med en joker så det blev 6 som kom till final 2.
Jag var en av de 6 som kom i final.
Min andra låt var "The best" av Tina Turner. Den kändes om möjligt ännu bättre!

Efter att Juryn varit borta och pratat en stund bad de alla finalister komma upp på scenen.
De sa att de skulle utse 4 fyror. När han sa namnen på de 4 fyrorna hörde jag inte alls vad han sa men jag hörde inget som lät som Ronja så jag stod kvar.
Kvar blev jag, en tjej som sjungit "zombie" och en tjej som var med i ett band som jag träffade förra helgen på en fest.
Tredje plats fick zombie tjejen och där stod nu jag och hon som jag träffat helgen innan.

Och vinnaren är.............
THE BEST!

(Här förstod jag inte först att jag hade vunnit eftersom jag förväntade mig att höra mitt namn.
Tog några sekunder innan jag helt fattade att jag vunnit. haha)

Juryns motivering var:

Med ett klockent framförande,
skön låt,
bra show,
var det inget tvivel hos juryn ikväll.
Vinnaren är..... Simply the best!



Jag vann en kryssning.
Men efteråt kom han från Scenfeber som höll i hela grejen fram till mig och sa att han trodde att jag skulle platsa i Karaoke SM. Jag fick hans kort och han skulle höra av sig med mer info om SM.

DET VAR SÅ HIMLAKUL!

Att få sjunga inför publik! Kicken! Och att få uppskattning för det man gör!
Det triggar mig att ta tag i mina drömmar! :)

//Ronja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0