Lost in the woods

Igår hade jag inga planer så när Nina frågade mig om jag ville följa med till någon slags logdans i Vimmerby så tänkte jag att, ja.. varför inte.. jag har ju inget bättre för mig och det kan ju vara kul att se lite buggande folk.

Så vid ca 22 kom Nina och hämtade mig och vi begav oss ut i regnet mot Vimmerby.
Härligt nog så satt jag på passagerarsidan där fönstret var ca en halv dm öppet så det regnade in på mig.
Och smart nog så la jag min mobil på ett ställe där det kom in lite extra mycket vatten så den blev fuktskadad!

När vi väl kom till vimmerby så skulle vi följa Ninas GPS på mobilen som visade att vi skulle in i skogen.
Vi åkte.. vi åkte... vi åkte fel...
Vi höll på i över 2 timmar ute i skogen på små vägar för att försöka hitta till den där jäkla logdansen som inte ens var SÅ lockande...
Vi höll på att fastna i diken, körde nästan över en räv och när Nina skrek "FÖLJ EPAN!"
Då kände jag... Vad har jag gått med på?!
Hela tiden ute i skogen så var det typisk skräckfilms stämning med.
Väntade bara på att någon skulle hoppa upp ur ett dike framför bilen och skrika, med en stor yxa i handen.
För det är ju väldigt troligt att någon ligger i ett dike mitt ute i skogen där inga bilar vanligtvis passerar för att kaaanske få döda någon de inte känner.... eller?

Efter 2 timmars letande så hittade vi till sist stället.. MEN vi kom från fel håll.
Så det var en stor grind framför oss som inte gick att öppna.
Men det sket vi i så vi ställde bilen framför någons hus och tryckte oss igenom gallret på grinden. haha
Det gick precis så det var tur att man inte är tjockare eller har större bröst.

Väl där tog vi fram våra hundögon och fick gå två på ett inträde.
Vi hann bara vara där en timme men jag träffade en kille som jag jobbat med och en kille från gymnasiet.
Sen fick jag se massa folk som proffs dansade och låtsas som om jag var ett fan av Scotts som spelade på stora dansgolvet... Det var kul.

En dag kommer jag skratta över alla dessa skrattetande händelser ute i skogen.
Men jag ska nog vänta några dagar till.. eller tills ikväll.. vi får se.

// Ronja 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0