Imse vimse spindel

Jag har varit sjuk hela veckan. Jobbade i måndags och var ledig i tisdags. Är ledig imorgon med.
Men nu äntligen börjar jag bli frisk.
Har varit hes med så min röst hade aldrig pallat att prata med 66 pers om dagen :/
Ska in och jobba på lördag.
Jag åkte till Mjölby i tisdags för jag kände att jag skulle bli sjukt rastlös om jag bara skulle sitta hemma i Nkpg och vara sjuk själv. Så jag åkte och var sjuk hos mamma istället. Bra ställe att vara sjuk på :)

Imorgon ska jag träffa Tilda. Ska bli kul! Inte träffat henne sen jag flyttade från Mjölby tror jag inte.



Igår och idag har varit fullspäckade av spindlar känns det som. :S

Igår var det en stor spindel som sprang rakt in i mig. Värsta pansar-spindeln!
Bara sprang rakt in i en vägg. (väggen var då jag)
Och när jag reste på mig fortsatte den springa rakt fram. Måldriven.

Sen idag så skrek Natha på mamma att det var en stor spindel framför henne och bad henne ta bort den.
När mamma sen skulle peta undan den med en flugsmälla och bara nuddade den så SPRACK den!
Och tusentals spindelbebisar kryllade ut ur spindeln!!! :O GAH!
Min mamma förlöste tusen till sånna där äckliga varelser på Mickes veranda! Kanon.

Och så nu... För typ 30 min sen så sitter jag i lugn och ro och skriver här på mammas tangentbord och så.....
Stannar mitt hjärta när jag inser att det sitter en STOR, ÄCKLIG spindel 3cm från mina fingrar på tangentbordet! Vad är det för FEL på dem?!
Varför följer de efter mig?!
Hur ska jag kunna sova inatt? :S


spindel

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0