9.30 och Sören

9.30 blev jag väckt idag av att chefen ringer och frågar om jag kan ta ett flyg till Oslo som går klockan 10.10 så jag måste vara på flygplatsen 9.50..... Jomen jaha.. För er som känner mig så vet ni att jag inte är en morgon-människa och inte är den snabbaste på att göra mig iordning heller.
Men nu vill han alltså att jag skulle hoppa ur sängen, klä på mig, grabba tag i lite kläder och kasta mig på ett flyg och detta på ca 20min, helst mindre.
Jag muttrade åt honom och sa att jag kunde ju kolla om nån annan var mer sugen.
Saken var den att de behövde någon mer som kunde jobba på det nyöppnade stället i Gjövik eftersom det är sånt tryck där nu. Jag frågade de andra och Niklas sa att han skulle ställa upp.
Han har ju ändå minst tider på schemat så det var nog lika bra. Får han både mer timmar och mer erfarenhet!

Så nu är jag, Kajsa och Marit själva. Men det går bra tycker jag.
Ja, Marit är ju lite lätt stressad över allt alltid, men det var ju inget nytt.
Sen när vi skulle stänga så ringde Robert och sa att Niklas ska stanna i Gjövik till den 14e Feb.
Så det var nog bra att jag inte åkte :S

20min innan vi skulle stänga idag så tyckte jag och Kajsa att vi låg rätt så bra till i städningen och tänkte att vi nog skulle hinna klart till 23.30.
Där trodde vi fel...
För 20min innan stängning så kom det in 2 gäng på 20 killar och beställde 7 pizzor OCH de skulle äta i serveringen..
Så vi kom från jobbet ca 00.20 istället.



Idag hände en rolig sak som jag blev väldans glad över!

Det var nämligen så att igår skickade jag ett mail till Sören Olsson!
(För er som sitter som frågetecken nu så är det
Sören Olsson och Anders Jacobsson som skrivit Sune och Bert böckerna!)
I mailet skrev jag och tackade för att han och Anders hade förgyllt min barndom!
Jag lyssnade nämligen på Sune kassettband varje kväll och kunde alla mina kassettband utantill när jag var liten :) Och jag älskar sättet de skriver på.
Och idag så svarade han! Och jag blev jätteglad! :D
Han skrev och tackade för de fina orden och skrev att det alltid är roligt att få höra sånt! JIPPI!

s o a
Det här var då den bästa bilden jag hittade på dem på google :P
Anders Jacobsson till vänster och Sören Olsson till höger.

Men vet ni att nu är det dags att sova igen.
Sova, äta, jobba, sova, äta, jobba!
//Ronja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0