Segardag

Just nu ligger jag i soffan i vardagsrummet och kollar på Alexandra som har fått nåt slags tristess-RYCK och bara sitter och hoppar. Är ganska förståligt iofs. eftersom vi gjort nada idag. Vaknade och kollade på klockan vid 10 imorse och tänkte att jag kunde ju sova en timme till eller två. Direkt efter ropar Alex på mig och undrar om jag är vaken. Jag tänker: Meeen. Måste hon få upp mig vid 10 på morgonen? Kollar på klockan och den står på 14.55!!! WHAT?! Det här kan ju inte stämma tänker jag och kollar på min andra klocka. Den står på samma. Kommer ut till Alex som ligger i soffan i vardagsrummet och som med precis vaknat.
När vände vi på dygnet såhär mycket egentligen undrar vi.
Så idag har jag tvättat, gjort riktig mat (quornfärssås och spagetti) gått utanför dörren (bokstavligt gått några steg utanför dörren för att ha gjort det) och kollat på 3 avsnitt Vampire diaries.
Som förresten är väldigt beroendeframkallande!
Och så har jag helt fastnat för Paul Wesley! Som spelar Stefan Salvator i Vampire diaries.
Han är så fantastiskt råsnygg och mystisk! Mystiken kan ju bero på att han spelar vampyr :P
Har ju sett true blood med och man måste ju erkänna att serierna är väldigt lika i vissa saker. Fast True blood har typ 1000 gånger mer sex i sig. :P
Ja just det! Alex var ju seriös och gjorde en kladd-choklad-brownie-kaka idag!

kaka
God var den! Här har Alex varit och ätit på den innan jag hann ta kort :P

snygg
Här är han! Mannen i mina drömmar!

Nu är jag ledig imorgon och på måndag och tisdag med.
På måndag tänkte jag och Alex ta en tripp till Förde och på tisdag fyller jag 22! Wöhöööw!

Nyår!
För er som undrar vad jag gjorde på nyår så tänkte jag dra det lite snabbt nu. :)
Först åt jag och Alex frukost och begav oss sedan ut på en lite upptäcksfärd i Florö. Jag har ju inte varit så mycket runt om i Florö så Alex visade runt lite.
När vi kom hem så lagade vi jättegod pastagratäng och åt glasstårta till efterätt.
Sen gjorde vi oss iordning och drog ner på stan där det skulle gå ett tåg med utklädda människor klockan 00.00.
Efter att vi sett lite på tåget och frusit så gick vi in på Sham rock. Där dansade vi oss varma och sen vid 2.30 när det stängde så blev vi medbjudna på efterfest som vi hängde med till. Där fanns massa ungdommar som jag inte ens visste fanns i Florö (förutom de som varit och käkat pizza hos oss. :P)
Vi kom väl hem och i säng runt 4 på morgonen.

gratäng
Våran goda pastagratäng!

glasstårta
Glasstårta för bara 20kr! :)

nyår

Såhär snygg var jag på nyår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0