Frågor om år 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag blev sambo med (en fd.) pojkvän, jag flyttade till ett annat land.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kommer inte ihåg om jag hade några löften :S

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
JA! Ella fick en liten Millie :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Danmark och Norge

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mer resande och äventyr!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Hmm vet inte om jag alltid kommer minnas det men den 10e Juni slutade jag Blekinge läns folkhögskola, flyttade ihop med Olle och började jobba på Kappahl!
Den 17e November flyttade jag till Norge.

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag dels hittade mig själv mer och tog tag i mitt liv och flyttade till Norge.

9. Största misstaget?
Låta andras åsikter påverka mig negativt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Njae.. typ förkyld och så.. men inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Kanske ett par haremsbyxor jag köpte på Östersjöfestivalen som jag använde massor i sommar :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hade ju inte så mycket pengar.. Så det nödvändigaste.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Ankan av 047 var den första jag kom och tänka på nu. Den kommer nog alltid påminna mig om när jag bodde med Olle iaf. :P

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Oj.. eh.. vet inte.. svårt att säga på ett helt år sådär..

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade gjort mer i sommar än vad jag gjorde.
Rest utomlands. Fast jag hade ju inte pengar till det. Så jag hoppas på mer resor och mer pengar. :P

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Kollat tv.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos Reyan, Lilli och Karo i Norrköping med familjen :)

19. Blev du kär i år?
Jag var redan kär från året innan.

20. Hur många one night stands?
Inga alls

21. Favoritprogram på TV?
Djurpolisen, project runway och extreme home makeover såg jag endel.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är ett väldigt starkt ord men jag ogillar en tjej speciellt väldigt mycket och vill aldrig mer se henne i hela mitt liv.. tack...

23. Bästa boken du läste i år?
Män som hatar kvinnor

24. Största musikaliska upptäckten?
Ehm.. nja.. jag vet inte. Lite band Olle lyssnar på och så som jag inte lyssnat på innan. Och så fick jag ju stå på scen med bandet Lillasyster men jag är inget fan av dem..

25. Något du önskade dig och fick?
Jag önskade mig mer av ett liv och det fick jag.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jag ville ha en bra systemkamera hela förra året men jag sparar fortfarande så i år kanske?! :D

27. Årets bästa film?
Svårt... Män som hatar kvinnor är bra men boken är bättre. Som vanligt.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag bodde på internatet i Bräkne-Hoby då. Så jag hade skoldag. Sen åkte jag, Jenny och Embla till Karlshamn där vi mötte upp Olle och åt på Kinarestautrang. :)

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Allt kän väl alltid bli bättre.. Att jag kommit in på en skola som jag ville in på t.ex. Att min sommar hade varit mer händelserik. Att jag vunnit massa pengar. :P

31. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner! Olle! Och teater!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alexander Skarsgård! Mmm!

33. Vem saknade du?
Vännerna hemma i Östergötland och familjen.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Träffat många bra människor! :)

35. Vad gjorde mest ont 2009?
Att faktiskt ta tag i mitt liv och flytta från Karlshamn och lämna Olle.
Även om jag vet att det var det bästa för mig nu såhär i efterhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0