Man lär sig nåt nytt....

Jag tänkte på uttrycket: Man lär sig nåt nytt varje dag.
Och det stämmer verkligen!
Idag, precis nu faktiskt så fick jag reda på att shamrock (som en pub heter här i Florö) betyder treklöver!
Det var Kajsa min vän från Örebro som berättade denna stora nyhet för mig :)
Hon hade nämligen varit på en pub på Irland med samma namn och fick då reda på att det betydde det.

Och igår lärde jag mig att man kan tappa upp badkaret här från en kran som inte syns istället för att använda duschen som jag har gjort hittills :P Ingen stor grej men fortfarande en grej jag fick reda på och lärde mig! :)
Känns rätt bra att man lär sig nåt nytt varje dag :)

Kajsa skickade även en länk till en sida som hon tyckte att jag skulle besöka om jag hade tråkigt
Här är den:
http://en.akinator.com/#
Kolla in den. Jag blir blir imponerad och ibland lite rädd :P

Men nu tänkte jag sova minsann!

//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0