Aj i tån?

Alltså jag vet inte hur jag lyckas.
"Imorse" när jag gick upp ur sängen så kände jag att jag hade så himla ont i vänster stortå!
Kändes som om jag hade stukat den eller nåt.
(Kanske inte riktigt stukat för då hade jag väl knappt kunnat gå men ja ni fattar. Nästan stukat :P)
Men jag tänkte att det går väl över under dagen.
Men jag ska ta och meddela att det gjorde det minsann inte!
Nu ligger jag i sängen för att sova och nu gör det mer ont än i morse!
Vad kan jag ha gjort? Jag kan ju inte ha sparkat in i väggen inatt för då borde jag ju ha vaknat tycker jag.
Har någon marodör smugit sig in hos mig inatt och försökt vrida av mig tån? :O
Vilket mysterium!
Hoppas det är bra imorgon iaf. så jag inte vaknar med en stukad fot eller nåt!

Idag var Kajsas första jobbdag. Och jag fick lära henne allt jag kan!
Nu tänker ni som i djungelboken: Ja det gick nog ganska fort.
Men det gör det inte alls. Eller det beror väl på vem som blir lärd. Men det är ju endel att ha koll på.
Man lär sig iaf. inte allt på 5 timmar och 30min.
Jag tror att jag är en rätt bra lärare! Jag berättar hur de ska göra och låter dem testa själva och kommer med tips och så. Jag vet när jag började här. Då får jag väl erkänna att jag inte fick så hemskt mycket upplärning. Det var lite "gissningsleken" rätt ofta. Det var som om folk trodde att man skulle kunna allt utantill.. :S
Så därför lär jag nu som jag hade velat bli lärd från början.

Som jag skrev i förra inlägget så lär man sig nåt nytt varje dag,
så jag tänkte skriva vad för nya saker jag lär mig! :)
Detta har jag lärt mig idag: Hur man tar emot presentkort och ger ut presentkort på jobbet.
(Detta är en sak som jag hade velat lära mig för längesen men ingen har visat mig det.
Fast jag har frågat. Men det har väl fallit i glömska)

//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0