En relativt bra dag.

När dagen börjar gå mot sitt slut och det börjar närma sig stängningsdags på pizzabakeren
så är det lätt att man får ett ryck. Olika slag av larvighet brukar infinna sig.
Ikväll var en sådan kväll.
Jag och Kajsa började prata dålig engelska som sedan övergick till grov östgötska som till sist över gick till att vi sa att allt var relativs och förhållandevis.
Det var tur att ingen kom in den sista halvtimmen för då hade de nog undrat hur det stod till med personalen på pizzabakeren.
Vi har funderat lite på hur det skulle gå att prata östgötska med kunderna och kommit fram till att det inte alls skulle gå bra för de skulle inte förstå nånting och ja.. då skulle det ju inte bli nån pizza.

En relativt spännande grej som hände idag var att brandlarmet gick! :O
Det var ju förhållandevis dåligt dock att vi inte hade en aning om vad vi skulle göra.
Vi stod där och såg relativt förvirrade ut och efter en stund ringde vi chefen och undrade vad vi skulle göra.
Haha smart.. "jaha.. brandalarmet ringer.. vad ska vi göra nu då? Vi ringer chefen och frågar" :P
Han sa att vi skulle ta med oss gäster som åt där ut och vänta tills det slutade ringa. Så det gjorde vi.

Måste bara skriva två fina konversationer som inte gått helt rätt mellan mig och Kajsa. :P

Ronja: Var den där yoghurten med melon och passionsfrukt smak?
Kajsa: Ja, plus biff var det med va?
(Jag pratade om hennes yoghurt hon fick för sig på nåt sätt att jag pratade om pizzan hon just satt in i ugnen :P)

Ronja: Jag måste köpa tandkräm.
Kajsa: Sa du handkräm?
Ronja: Nej.. Tandkräm. Du vet.. to the teeth.
Kajsa: Ja men använd olja!
Jag tänker en stund.. funderar på om det är någon fiffig scoutlösning.
Ronja: Till tänderna?!
Kajsa: JAHA! Jag trodde du sa handkräm.

Det kommer nog flera liknande konversationer :P

Jag kommer på massa saker som jag ska skriva här om dagarna men sen glömmer jag bort de när jag väl sitter här.
Men nu tänkte jag iaf. snart sova. Jobb mellan 13-23.30 imorgon.
//Ronja


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha jag är för himla roliga! :D

2010-02-07 @ 01:02:01
URL: http://levahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0