Ikväll tar jag regnet som det kommer.

Sitter här nu och har ont i huvudet för att jag grät så mycket till filmen "I taket lyser stjärnorna"
Så bra, vacker och sorlig.
Har inte gråtit såhär mycket till en film sen jag vet inte när :S

Imorgon börjar Augustifesten här i stan. Jag vet inte vad det riktigt är men det låter kul :)
Alltid bra när det händer grejer i stan :)

Igår hände en rätt absurd grej.
Jag satt i sängen med datorn i knät och redigerade bilder när det plötsligt började pipa.
Jag hade fönstret öppet och tänkte att det var något som kom utifrån.
Mitt fönster är mot en bakgård och det är ofta lite lustiga ljud som kommer därifrån. Efter ett tag började jag dock bli smått irreterad på det pipande ljudet. Och efter ca 30 min reste jag mig till slut upp och gick fram till fönstret för att se om jag kunde lokalisera vart det kom ifrån. Men när jag stack ut huvudet genom fönstret så blev ljudet tystare.
Jag drog in huvudet och följde ljudet in i till mitt kök... Öppnade skåpet och där...
Stod min mikrovågsugn som hade fått fnatt och ändrade siffror hit och dit och pep som bara den. HAHA
Jag undrar om det var fler än jag som hade irreterat sig. Jag drog ut sladen sen var det tyst och lugnt igen :)

Imorgon blir det jobb igen från 8 till 16.30. Rätt skönt att sluta tidigt så man har lite dag.

Mina visdomsord för dagen:

Jag jobbar för att kunna ha ett liv. Jag lever inte för att jobba.



Om man inte har sitt drömjobb då. Det skulle jag inte säga att jag har. :P

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0