Nya 55an.

Wow.. Gårkvällen.

Även om vi var på Platå (som jag hade sagt att jag INTE ville gå till. Allt annat än Platå)
så var det rätt trevligt.
Jennie och Karro dansade som galningar som vanlig och blev helt blöta av svett.. Fatta vilket träningspass!
Jag varvade mellan att dansa och sitta och prata med Adam och Joel.
Det var mycket folk ute igår! Och inte bara det folket som brukar vara på Platå.
Många bra men också många konstiga. :S

En kille kom fram till mig på dansgolvet och sa på knagglig engelska:
Sorry, sorry, sorry!
Can I give you a present?
Jag: It depends on what it is...
I want to give you a present. Can I give you a present?
Jag: What?!
(han sträcker fram sin hand mot mig)
Come with me! I will show you!

Då skakade jag på huvudet och gick därifrån. Undrar vad det var för en "present" han ville ge mig.
Antagligen något i hans byxor.. Pinsamt försök.. 

När klockan började dra sig mot stängning så stannade jag och Jennie kvar på dansgolvet för att vi inte orkade stå i jack-kön. Vi insåg snart att vi var omringade av desperata "kvart i tre" raggare och plötsligt kommer en kille med bestämda steg fram till mig och drar mig till sig som om: HEJ! Här är jag! Du har väntat på mig hela kvällen!
Han var kortare än mig, utländsk, ful och hade bakåtslick i hästsvans.. Jag slet mig från hans grepp och vi flydde fältet.

När jag hade hämtat min jacka så hade Jennie lite problem att få ut sin så jag gick ut före för att se om jag kände någon. När jag står utanför Platens så kommer en skum kille med luva och cigarill i munnen fram och ställer sig brevid mig. Jag hade aldrig sett honom innan och han såg lite rysk ut om man nu kan se rysk ut.
Han nickar till mig och jag har för mig att jag nickade avvaktande tillbaka.
Sen säger han med brytning: VARFÖR DU INTE VILJA HA MIG?!
Då går jag därifrån. Fort som attans så han inte ska följa efter.
Vad är det med endel killar?! Det är ju skrattretande hur osmidiga endel är! Hur tänker de? :S
Haha.. hjälp...

När Jennie äntligen fått sin jacka går vi till Hakepi. (matställe) Där sitter först en full kille och försöker vara social och smart med oss.. Jättespännande när man själv är nykter...
Sen när han hade gått kommer en till kille.. eller man fram till oss. Han såg ut att vara runt 30. 
Han raggar lite på Jennie och till slut säger hon: Jag tror du är lite gammal för mig.
Då säger han att han tror att han är lika gammal som oss!
Självklart låter vi honom gissa våran ålder. Han gissar på att jag är 28 och Jennie är 26. 
Tillslut får vi reda på att han är 33... När han får reda på att vi är 22 så säger han:
MEN! Du är ju snygg ju! Så jag trodde att du var äldre!
... Kan man inte vara snygg om man är 22? :S

Ja.. Mycket skumt folk finns det.

Till sist måste jag berätta om när jag och Renée var ute en runda på ågatan och tänkte kolla in på 55an eftersom de bygt om där. Vi kommer till vakterna och de säger: Nej! Hon får inte komma in här! (Renée)
Jag: Nähä.. varför inte det då?
Hon har gympaskor på sig. Om hon ska komma in här måste hon gå hem och byta skor. Du kommer in men inte hon. (jag hade svarta stövlar. Men inte högklackat.)
..............ni som bor i Lkpg eller i trakterna vet att 55an är ett ställe dit man oftast går bara för att dricka billig öl innan man går ut dit man egentligen ska.  
Så jag tittar fundersamt på honom och frågar: Men.. är inte det här 55an?
Hans härliga svar va: Jo, men det här är NYA 55an.
Jag vänder mig mot Renée och säger: Jamen gud.. det här är ju NYA 55an!
Sen går vi därifrån.

Jag blir så arg på sånt där! Okej om man hade kommit naken. Men får man inte ens ha sin egen stil längre? Måste man ha högklackat bara för att man är tjej?!

Dagens ris går till NYA 55an!

Nej.. nu blir det snart påskmiddag med mor sen kanske det blir kvarnparken ikväll minsann.

PS. Om ni ser viss av denna text som blå och markerad så behöver ni inte fråga mig varför.
För jag vet inte varför den är så! :S .DS.

// Ronja 





Kommentarer
Postat av: reneeeee

kul att jag märkte detta med att du inte vet varför det är blått och markerad i texten när jag läste det. Hade du inte upplyst mig om det hade jag inte märkt det! ahha wätt woligt va va! (heja till småländska?haha)

2010-04-09 @ 04:16:59
URL: http://isugarcane.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0