Relativt djupt tanke-inlägg. Hoppa över om ni inte orkar läsa sådant.

Tilda åkte just härifrån.
Vi har suttit och snackat i 6 timmar nu.
Om allt möjligt. 90-tals mode, nya lägenheter, studentveckan, pinsamma människor och så självklart om killar.
Sen fick hon mig att tänka massa saker som jag inte hade en tanke på innan som gjorde mig mindre lugn och mer rädd...
Jag är nog väldigt rädd. Egentligen.

Jag tyckte att det var så skönt när jag var i Norge just för att jag inte hade några känslor.
Mer än ilska över vissa människor som jag inte behöver skriva något om här.
Men just att jag var så känslolös. Jag hade bara jobbet. Mitt ute i ingenstans. På en Norsk ö där sannolikheten att man skulle hitta något som gav spänning i vardagen var lika med noll..

Men jag tror att min känslolöshet är kvar. Och när Tilda säger saker som får mig att börja känna så får jag panik.

Wow.. Jag inser just hur flummigt det här inlägget antagligen verkar. Jag räknar inte med att ni ska förstå.
Jag måste bara få skriva av mig lite.

Jag undrar hur mycket känslor jag har som jag inte släpper fram.
Satt på balkongen idag och solade. Lyssnade på musik och då kom en låt som fick mig att tänka.
Den fick mig att tänka på mitt personliga krig.
Kriget som jag låtsas som om det inte finns även om granaterna haglar och krafter från de olika sidorna sliter och drar i mig. (Nej det här kriget har inte det minsta med killar att göra för er som försöker läsa in något i detta)

Usch.. nu blev det djupt och jobbigt. Inget som ni läsare vill läsa kanske? Vill ni ha ett modetips istället?
Ja, allt blir lättare då. En blogg som handlar om ytlighet, där man inte behöver bry sig om jobbiga saker.
Bara vad man ska ha på sig nästa gång man går ut för att se så sexig ut som möjligt.
Jag är ledsen men den här bloggen kommer inte bli en modeblogg.

Jag tror jag har tröttnat på att tänka.
Känna.
Och nu när jag börjar göra det så går tankarna i 110 och känslorna river.

Jag är trött på att inte kunna vara mig själv.
Jag är trött på att inte ens veta vem jag är.

Nu tänkte jag sova och glömma alla känslor tills imorgon.

//Ronja

Kommentarer
Postat av: tilda

Lillfisen då!

förlåt om jag fick dig på fel tankar...kan få dig på andra tankar om du vill... ?

Tack för att du finns!

Pössss

2010-04-13 @ 03:15:44
URL: http://tildalindeborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0