Jag lever. Men det är knappt känns det som.

Från tisdag till onsdag och från onsdag till idag, torsdag, har jag sovit hos Jennie i Norrköping :)
Jag var dötrött igår och somnade hemma hos Jennie efter en fika på stan med Liza och Andreas.
Vid ca 21.30 kom Jennie och ringde på dörren. Hon hade varit och pluggat med Veronika.
Seg och mosig satt jag sen med Jennie i hennes kök och åt soppa och knäckemackor.
"Vi drar till Sveaskeppet på karaokekväll!" Säger Jennie. Vi hade pratat endel om det innan eftersom Jennie älskar att höra mig sjunga och jag älskar att sjunga.
Men min trötta hjärna sa: "Ehe... nej..."
Jag tog en dusch och efter den så var jag rätt pigg ändå så jag sa... "okej.. vi drar till Svea, jag sjunger en sång vi tar en öl och sen drar vi hem och sover."
Och så blev det. Vid ca 12 gick vi iväg i mörkret.

På Sveaskeppet var det ganska många "bondfolk" om man får kalla dem så. Men det var ändå ett trevligt ställe.
Jag och Jennie kom fram till att det var VÄLDIGT opretentiöst.
När vi suttit där en stund gick jag fram och sa att jag ville sjunga Suspicious minds av Elvis.
Då undrade hon som höll i det om jag ville vara med och tävla. Och jag är ju inte den som är den. Så varför inte?!
Efter några låtar var det min tur. Det var kul. Men det gick väl sådär. Jag visste inte riktigt hur mycket jag kunde ta i eftersom jag hörde mig själv sjukt bra. Ville ju inte göra folk döva :P
Sen kunde jag väl inte texten hundra hela tiden heller.
Efteråt sa hon som höll i den: "Man hör verkligen att du kan sjunga! Vill du sjunga en låt till?"
Jag valde Black velvet.
Det var några innan mig och tiden började rinna iväg så jag gick fram till henne igen efter ett tag och sa att jag snart skulle gå.
Då sa hon: "Ja men jag kan flytta upp dig i listan för juryn vill verkligen höra dig igen! Du är väldigt nära en finalplats!"
Så jag gick upp på scenen och körde. Älskar att sjunga Black velvet eftersom den passar min röst så bra! :)
Kändes jättebra och det lät nog bra med för efter jag sjungit färdigt sa hon i den andra mikrofonen:
"En stor applåd för den sista finalisten!"
Så i Juni ska jag tävla mot de andra finalisterna! :D Känns jättekul!

Sen att vi kom i säng vid 2 och att jag typ somnade på utbildningen idag. det får det väl vara värt :P

Åkte hem till Mjölby idag. Jag och mamma tog en snabbis till Ö&B och jag handlade mat och massa nödvändigt som tvättmedel och sånt på 20min. Väldigt effektiv tid!

Imorgon ska vi ta våra första samtal! :O Alla är skit skrajja haha.
Men det ska nog gå bra hoppas vi :)

Nu ska jag käka och sen ska jag sova tidigt så jag inte somnar i telefonen imorgon. haha

//Ronja





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0