Vilken helg.

Nu kommer uppdateringen!
Det var lite roligt igår för jag satt vid sängen och klockan där stod på 4.15 och jag tänkte att "oj vad sent det blev. Såhär sent brukar det ju faktiskt inte bli. Så jag fick för mig att skriva på min blogg, som jag gjorde igår. Men när jag satte mig vid datorn stod den klockan på 3.20 och då tänkte jag "jaha.. det var ju inte såå sent.. varför tänkte jag att det var så himla sent? Konstigt" Jag skrev mitt inlägg och gick och la mig. Kollade på klockan och då var den 4.30 igen... Blev smått förvirrad innan jag insåg att AHA! Man ska ju ställa tillbaka klockan. Haha! Så förvirringen var på topp ett tag. Plus att jag var jättetrött :P

Igår var jag bjuden på middag hos Sofia uppe i Fridhem. Efter att ha sett filmen Jakten på lycka så gjorde jag mig iordning och satte mig på min cykel för att ge mig iväg. Men efter en stund insåg jag att jag inte hade alls mycket luft i hjulen men envis som man är så cyklade jag på så gott jag kunde eftersom det tar så lång tid att gå till fridhem. Men när jag kom till den långa backen innan bron så gick jag. När jag hade kommit upp för backen så kände jag hur varm och slut jag var. Så jag blev lite irreterad på mig själv och tyckte att nej.. gu va dålig kondis jag har. Sen blev jag lite yr, men eftersom jag blir yr rätt ofta pga. långt blodtryck, min längd och att jag lätt får blodsocker fall, så tänkte jag inte så mycket mer på det för det brukar gå över efter en stund. Men när jag stod och väntade på att gå över gatan så blev jag bara mer och mer yr och det började flimra framför ögonen och jag kände mig svag i hela kroppen. När det var fritt från bilar så gick jag över gatan och mitt på gatan kände jag att "nej.. nu kommer jag att svimma" Men som tur var så hade jag tillräckligt med kraft att ta mig över gatan och när jag kom till andra sidan så var jag tvungen att sätta mig ner för att inte ramla ihop. Jag satt med huvudet mellan benen för att få blod i huvudet så om folk såg mig måste de ha trott att jag skulle spy eller var skitfull eller nåt. haha. När jag hade suttit där ett tag så tänkte jag att "nej.. här kan jag ju inte sitta" Dum som man är så ställde jag mig upp och tänkte fortsätta så jag kom hem till Sofia nångång. Men efter bara några meter så sa min kropp igen att den nog ville falal ihop. Så jag satte mig ner igen (på en mörk väg brevid kyrkogården med bara träd och buskar på båda sidor av vägen.. kändes säkert..) När jag satt där så försökte jag bara komma på vad jag skulle göra. Så jag ringde Sofia och bad henne komma och möta mig och ta med vatten och socker av nåt slag. Sen ringde jag mamma och hon frågade när jag åt sist... Och ja, då kom jag ju på att jag bara hade ätit frukost och att det var 7-8 timmar sen.. vilket kanske inte var så bra. Efter ett tag så hittade Sofia mig och jag fick lite ny energi. Tack Sofia!

När jag kom hem till henne och Linus så blev jag bjuden på middag och sen blev det att umgås och se film. Vi såg Nausicaä från vindarnas dal och åt glass till :) Filmen var från 80-talet har jag för mig, och det märktes.
Först var den inte jättebra men den blev bättre.
Det var trevligt att få umgås lite med Sofia. Det gör jag gärna om :)
Efter filmen blev det prat om äckliga saker och lite lekande med katterna sen hjälpte Sofia mig att pumpa min cykel. Vilket ju behövdes! Åkte hem och kom väl hem runt 12 på kvällen.
Då satte jag mig och såg Så som i himmelen. Så det blev 3 filmer igår :P

Vid 2 så fick jag ett samtal från någon jag inte pratat med på över ett år. Och jag trodde att han hade ringt fel. Men jag svarade ändå och det visade sig att han inte ringt fel utan var i behov av att prata med någon och så var han lite full :P Men vi pratade i över en timme. Och ja.. det kändes faktiskt bra att prata med honom. Sist vi pratade så var det inte särskillt bra mellan oss och det kändes som om jag fick lite av det förlåt jag inte fick då, igår istället.



Idag fick jag äntligen prata med Ella! Så som jag har väntat! Och alla frågor jag haft! haha
Så det var väldigt bra och skönt att få prata med henne! Vill så gärna träffa hennes dotter!

Nu kommer snart Olle hem och då ska jag umgås med honom skulle kanske träffa Anna idag med. Men vi får väl se hur det blir med det :P

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0