Första inlägget är alltid lika spännande.

Ja, vad ska man skriva liksom? Får väl börja med att jag just nu befinner mig i Östergötland och hälsar på vänner och familj. Har varit här en vecka nu. Det har varit riktigt skönt att få komma hit och komma ifrån "sitta framför tv livet" göra något. Just nu är jag ju arbetslös eller arbetssökande som jag fick höra en gång i tiden att man skulle säga :P
Men det håller på att reda upp sig tror jag. Ska ringa om ett jobberbjudande i Norge imorgon. Hoppas! Måste göra något. Se en ljusare framtid.



Idag har jag träffat min höggravida vän Ella som ska föda jättesnart! :O Det ska bli väldigt spännande men samtidigt känns det så overkligt att min äldsta vän som jag bla. spenderade mina mest rebelliska ungdoms år med (14, 15, 16) då vi åkte moppe mellan Mjölby och Tranås (hur orkade vi?), liftade med efter att ha ätit salta pinnar i ett övergivet hus, fick mitt största sugmärke på halsen av (haha ja du bevisade ju att du kunde och min dåvarande pojkvän tyckte att det var lite suspekt) hängde i Boxholm och Mantorp med (för det är ju där allt händer... eller?) och åkte runt i en bil med sommar killarna i Malexander med en stor uppblåsbar krokodil på taket och "Return to sender" av Elvis på repeat och högsta volym.
Det var tider det.. haha shit alltså. Fina minnen men jag är rätt glad att vi är 21 nu :)

Idag är det ju kanelbullens dag med. Så jag och mamma grävde fram några ur frysen och tog ett snabbt.. firande (?) av den :)
Imorgon ska jag umgås med modern min och på tisdag ska jag försöka träffa min far. Tror dem blir ledsna annars om jag bara är med mina vänner.



Nej nu blir det att sova snart tror jag. I min resesäng :P

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0