I Tranås med Beckie!

Sitter här i soffan hos mor, har just sett det näst sista avsnittet av True blood säsong 2 och har ont i huvudet :/ Är ganska trött så efter jag har skrivit klart detta inlägg blir det sängen! Sitter och halvkollar på Animal planet samtidigt. Djurpolisen, så bra program! Älskar´t! Jag skulle lätt vilja bli en djurpolis!

Idag skulle jag ta 12.52 tåget till Tranås. Men jag missbedömde tiden och fick springa och när jag tillslut kom till stationen så såg jag tåget åka iväg. Det konstiga var att när jag tittade på klockan så slog den precis 52 när jag kom fram till där tåget stannade. Så tåget måste ha åkt tidigare. Så himla frustrerande! Och varm och flåsig var jag med.. Underbart. Pratade med Ella ett tag eftersom jag ändå skulle sitta på stationen i 2 timmar. Nästa tåg gick inte förns 14.52 nämligen. Tågförbindelserna mellan Mjölby och Tranås SUGER.
Men när jag hade suttit på stationen en timme så ringde Beckie och sa att hon skulle komma och hämta mig i Mjölby. Snelt! Så jag gick och kollade runt på Ica i väntan på henne (Hur ofta strosar man på Ica lixom? :P)
Där köpte jag en banan och 2 muffins för 15kr sen gick jag och satte mig på en bänk i solen, åt muffins och läste män som hatar kvinnor. Bra bok! Sen åkte vi till Tranås.

Där gick vi lite på stan och jag hittade en mössa jag velat ha jättelänge! Jag har sett likadana på Lindex i Mjölby fast de var mörka och med bollar som hängde från öronlapparna. Men jag har letat efter en lite ljusare. Vi gick in på Lindex i Tranås och där.. tadaa! En ljusare! Utan bollar och därav billigare! :D Så den köpte jag eftersom det var 25% rabatt med. Kunde ju inte bli bättre! :D

Efter lite ärenden på stan så gick vi hem och jag hjälpte Beckie med hennes blogg. Hennes syster gjorde cupcakes som vi skulle ta kort på och kanske göra en header av men dem blev inte som det var tänkt och beckie ville inte ha dem på sin blogg. Fick smaka en. Den var väldigt söt. Inte riktigt min kopp te. :P Men Amanda (Beckies syster) ska ha beröm att hon gjorde dem så fina och att hon orkade göra dem! (Jag är inte så kär i att baka iofs. :P)

Sen skulle jag med ett tåg som gick 19.45. Vid halv frågade jag Beckie om det inte var dags att gå men hon sa att det bara tog 5min till stationen. Jag tog på mig och väntade i dörröppningen på Beckie och hennes mamma men det var något som segade lite men jag tänkte att neej.. dem brukar ju vara så noga med tider så det är nog lungan. Det var det inte. När vi kom fram till stationen stod stationsklockan på 45. Vi såg tåget åka iväg när vi stod på perrongen. Loveli... Ringde pappa som var supersnäll och kom och hämtade mig! :)

Så nu är jag som sagt hos mamma. Och imorgon ska jag träffa Ella om hon inte får barn innan det. Och så ska jag träffa Tilda med men hon kommer inte få nåt barn innan vi träffas vad jag vet. :P

//Ronja

muffins o bok

Man borde sitta oftare ute på en bänk i solen och läsa en bra bok.

mössa

Mössan! :D

blå

Färgglada cupcakes :)



Kommentarer
Postat av: Ella

Mysig mössa o tur med priset du :)

Mindre tur med tågen igår.

Precis nu är första gången jag ens sitter upp idag. Huvudvärken har fortfarande inte släppt :( Väldigt tråkigt att jag skulle må så här just idag. Hoppas verkligen vi hinner ses nåt imorrn eller en snabbis på söndag innan du åker. Har ni bestämt nåt för imorgon?

2009-10-16 @ 17:10:50
URL: http://eeeeellaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0