Massa djuur! :D

Igår begav sig mamma och jag till Norrköping där mamma skulle göra ett prov på den trädgårdsutbildningen hon går. Innan vi åkte så frågade jag mamma om man skulle ha sin vinterjacka men hon sa att "neeej då, det verkade ju vara så varmt ute" När vi kom till Norrköping så hittade mamma inte in i Norrköping först så vi åkte vilse haha. Men tillslut hittade vi. När vi sedan klev ur bilen trodde jag ett tag att jag skulle blåsa bort. Det blåste jättemycket och var svinkallt.. Hade suttit fint med en vinterjacka då! Mamma gjrde sitt prov som jag tror gick jättebra och sen gick vi till den delen av skolan där de har djurskötar utbildning. Jag trodde att dem bara skulle ha typ nån kanin och lite marsvin där men oj oj oj det var hur mycket djur som helst! :D LYCKA! Det fanns: Ökenråttor, råttor, illrar, marsvin, hamstrar, minihamstrar, chinchilla, olika fiskar, olika sköldpaddor, olika ödlor, färgglada grodor, jättestora ormar, massa olika fåglar och säkert annat som jag inte såg eller har glömt. Det var som Kolmården fast gratis! :) Och jag fick kela med dem med! :D Iaf. med illrarna, chinchillorna och ökenråttorna. De giftiga grodorna och jätteormen vet jag inte om jag ville kela med så mycket. haha Efter ca 2timmar där inne så åkte vi till Raimon. Där åt vi pannkakor och umgicks :) Sen åkte vi hem. En bra dag!

ökenråttor

iller

Illern Embla! :D

ödlan

Perfekta att ta kort på. De satt blixt stilla!

sköldis

Där tyckte jag allt att jag fick till en bra bild :)

duva

Om jag var en duva. Då skulle jag helt klart vilja vara en sånhär duva!

mamma o raimon

Raimon var lite grinig innan han fick mat. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0