9 månaders dag och lugn helg.

Idag är det min och Olles 9 månaders dag. Jag är ju i Mjölby nu så tyvärr kunde jag inte ge honom en puss.
Men han fick några via telefon  :) Får ta igen lite när jag kommer hem.

Nu kommer uppdatering av helgen!
I fredags var jag med Tilda och hennes kompis Emma, hemma hos Emma. Vi sjöng singstar, tittade på Idol och spelade ett tjejspel. Det var skojigt! Men tyvärr åt Tilda chips som hon inte tål så hon fick jätteont o magen :/ Så vid 23 begav jag mig hem till mor igen. Där tittade jag på Scooby Doo som är en barndomsfavorit! :D Har hittat 8 av mina gamla Scooby filmer så jag tänkte se några nu när jag är hos mor som har VHS spelare.
Lördagen åkte jag först med far till Norrköping och träffade mina bröder, Ola, Lilly och Jennie en snabbis. Där bjöds det på pannkakor och äppelpaj. Sen fick jag se Jennies nya lägenhet en snabbsnabbis :P Efter Norrköping skjutsade pappa mig till Tranås där jag blev avsläppt hos Beckie som jag inte varit hos på över ett år! Där blev jag bjuden på middag. Riktigt trevligt och gott! :) Sen blev det mycket prat och film. Vi såg en film som jag trodde skulle vara värsta lama chick flick filmen, men den var riktigt rolig! She's the man heter den.
Idag, Söndag, har jag sett på medans Beckies bröder och deras vän kämpat med att få ihop en stor garderob som Beckie köpt. Kunde ju inte låta bli att fnissa när det gick så dåligt för dem och garderoben gick mer o mer sönder :P Men till sist så fick dem ihop den! :D Då blev Beckie lycklig :)
Till middagen på lördagen så var det meningen att vi skulle ha kokt kronärtskocka, men efter en timmes kokande på lördagen och två timmars kokande på söndagen så var vi nära på att ge upp. Men vi kokade lite till och tillsist var den ätbar. Efter att ha ätit det man kunde av den så ville jag och Beckie veta hur den såg ut längst in så vi tog bort alla "blad" och upptäckte att den var hårig innuti! :D Vilken upptäckt!
Stannade hos Beckie till 19.45 då jag tog tåget till Mjölby och min kära mamma igen. Så nu sitter jag och kollar på en film med mamma och käkar popcorn :)

//Ronja

jag o mams

Jag och mamma :)

hårig:P

Kronärtskockan med hår innuti! :D

bs

Beckie och hennes mor Jane :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0