Morgonpigg... Jag?!

Dudiudiduu. Jag är alltså den som vaknar och går upp först i det här huset. Otroligt men sant! Igår vaknade jag 10.30 och idag 12.00 men dem andra går upp runt 14-15. Är helt ensam på "mornarna". Men som tur är fick jag igång internet idag! :D Letade efter koden till internet igår och då hör jag en röst från nedervåningen som säger: Vill du veta nåt roligt Ronja? Du komme inte hitta koden.
Det var Jocke som var den positiva rösten men tji fick han! För jag hittade koden direkt! Den stod ju på en klisterlapp under modemet. Så svårt var det :P
Så nu har jag internet på min dator. Vilken frihet! Och så himla sjukt egentligen att man känner sig JÄTTElåst utan internet haha. Just nu sitter jag på mitt rum som har en säng, ett bord och en stol som är sånna där flätade ni vet... Ja, så mycket har jag i mitt rum. Jag har inte ens nån garderob :P Men det ska vi nog fixa. Taklampa har jag inte heller, men ska be chefen fixa det när han kommer hit. Men annars tycker jag att rummet är bra. Ganska stort och ett stort hus bor vi i.
Nu är jag sjukt hungrig. Har inte ätit i dag än. Så får bli nån slags brunch.
Nu kom Majja och sa att hon nog vaknade lite sent. Hon börjar 15 och gick upp nu vid 14.50. Så nu blir det snabba ryck till pizzerian. Idag ska jag fixa ett kontantkort så jag kan ringa lite billigare hem till Sverige. Fast det är konstigt för det är billigare att ringa från mobilen till hemtelefon än från mobil till mobil med Norge numret. Sms är billigare iaf. det är bra :)
Så nu får vi se imorgon hur det kommer gå. Ska ju börja jobba imorgon! Woooo!
Men det ska nog gå bra! Är ganska pepp inför det faktiskt. Finns ju inte så mycket annat att göra här i Florö :P
Så jobba kommer nog bli ett hett intresse! haha
Jocke sover fortfarande. Otroligt att folk kan sova sådär länge!
Fast det slår ju inte Karros dag i Grekland då hon sov till 17 och jag vaknade typ 12 och bara satt och väntade och ibland hoppade på henne för att få upp henne :P
Nej nu blir det "frukost"! Sen blir det kanske att skaffa kontantkort.
//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0