Halloween helgen!

Fredag: Var på stan med Anna för att fixa de sista sakerna inför kårkvällen. Jag hade ju upptäckt att Alexandras halloweenfest och kårkvällen inte var på samma kväll.. hmm.. så jag insåg att jag kansk behövde komma på 2 olika outfits. Så jag bestämde som hastigast att jag skulle vara hippie denna kväll. Men eftersom jag packat ner det mesta av mina kläder så fick jag ta vad jag hade och improvisera lite :P
Olle fick för sig att sätta i sina dreads. Det kändes jääättekonstigt. Som om Olle från förr kom tillbaka :P Men det höll bara en dag. Sen åkte dem ut igen.
Innan vi gick till kåren var jag och Olle först och åt på loch ness med Martin och hans bror som fyllde 18.. fast jag trodde att han fyllde MYCKET mer... ehrm.. De hade KILT på sig.. Jag blev lite förvånad först när jag kom in och såg håriga, nakna mansben sticka fram! Det blev en vegetarisk schnitzel som omväxling. Efter middagen gick jag och Olle hem och jag bytte om till hippie sen blev det förhäng hos Sonic och Therezia. Olle, Simon och Sonic var utklädda till någon snubbe som heter Erik Lorentz som tydligen gick i Olles klass på BTH. Simon hade gjort snygga pappersmasker som folk älskade att sno sen på kåren. Kåren var rolig med massa folk som var utklädda. Efter kåren skulle jag och Olle på efterfest hos Alex men han var trött så vi gick hem och la oss och sov istället :)

Lördag: Denna dag var vi duktiga och tvättade all vår tvätt och diskade all vår disk :) Synd att sånt bara håller en dag.. hmm...
När det blev matdags orkade vi inte hitta på nåt så det blev pizza. Vilket jag inte ätit på aslänge. Så det var okej :)
Sen fixade Olle min tuppkam som inte bestod av tapetklister eller sockerlag som folk trodde utan vanligt hederligt spray och en hårfön. Sen sprayade vi rosa färghårspray på den. Fixifix och så var man punkare!
Fick senare kommentarerna: "VA?! Har du så långt hår?!" och "Neej.. det där är ju inte ditt hår.. eller?"
av kanske 5 människor. :P
Men jo, det var mitt hår och ja, det är så långt.. ser ju längre ut när det står rakt upp :)
Festen hos Alexandra var trevlig förutom ett visst störande moment som jag hade kunnat vara utan.
Pinsam människa säger jag bara.. patetisk.
Men, men.. Jag, Simon och Olle tänkte kolla in nya stället mingel, men jag hade inget leg med mig och Olle ville sova. Så vi gick bara dit och kollade och pratade med folk vi kände igen sen blev det hemgång.

Söndag: En segar dag. Kollade på nightmare before christmas med Olle nersjunkna i soffan :P
Sen vid 19.30 var jag och Olle på bio med Simon, Liselott, Sonic, Roger och hans flickvän som jag inte kommer ihåg vad hon hette, men hon var trevlig :)
Vi såg bröllopsfotografen. Den var kul men inte alls lika vrickad som smala sussie. Men bra var den!

Idag (måndag) har jag packat kartonger, läst och badat för det har varit så svinigt kallt i våran lägenhet.
Men egentligen tycker jag inte om att bada.. för det är ofta för varmt och jag blir rastlös och nästan dör av värmeslag.. Så jag klarade bra 20min. Men nu fryer jag iaf. inte mer :D

hippie!

Hippie Ronja!

Erik Lorentz

Erik Lorentz ser ni väl...

punkare!

Punkare!

coolast i stan

BLÄ

halloween

Jimmy, jag och Olle som såg ut som einstein, en mikrofon och som Sid Vicious. Inte illa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0