Pizzabakeren

Skrivet 22 November 2009

Mitt rum är så svinigt kallt! Skrev med Mamma igår på msn och hon sa: men kolla om elementet är på.
Och då upptäckte jag att det kunde jag inte för jag har inte ens nåt element i rummet!
Bra.. Inte kontigt att det är kallt :P Men jag ska byta rum ganska snart så då hoppas jag att det är varmare!
Just nu är jag själv i huset alla andra är på jobbet. Party! :P Ska gå ner till stan sen. Handla innan jobbet med. Alla andra har sagt att det tar ca 30min att gå till jobbet så frågade jag chefen idag vad han trodde att det tog, "5 min! 10 högst!" Vet inte om jag ska tro på det :P

Igår var en kille inne på jobet som är ökänd bland de som jobbar där.
Han raggar nämligen på alla svenska tjejer.
Och likadant var det med mig. Han pratar engelska och är från typ sydafrika tror jag han sa.
Direkt när han pratade med mig började han säga att han ville lära känna mig bättre och ha nåt förhållande med mig. Men att han inte ville stressa fram nåt men att det kanske kunde bli mer än vänskap.
För det är ju ofta det första man säger till någon...
Fast jag vet en till som är sån och jag och mina vänner känner till honom som Mowgli ;P
Hur som helst så ville han att jag skulle sitta med honom när han åt men jag sa att jag var tvungen att jobba.
Sen visade han 2 bilder på han och hans ex som var en svensk tjej och sa att jag nog skulle trivas med honom eftersom han hade haft en svensk tjej innan... Logik? Och så sa han att han spelade fotboll och därför hade en skitsnygg kropp som jag nog skulle tycka om. Han gav mig sitt telefon nr och sa att han räknade med att jag skulle smsa honom. Maja gjorde ett litet flygplan av den lappen och satte på anslagstavlan. :P



23 November 2009

Idag kom den där jobbiga killen igen.. Jag gjorde allt för att slippa prata med honom men han hängde kvar i restaurangen som en annan blodigel tills jag tillslut pratade med honom i 5min för att bli av med honom.
Han var inte mycket bättre idag precis.. Jobbig kille!

Igår var Majas sista dag. Hon åker klockan 7 imorgon bitti.. :/ Tråkigt.
Och jag är ledig imorgon. Då ska jag nog tvätta tror jag. Och byta rum med Alexandra. Så man slipper frysa arslet av sig.

Jobbet går bra! Det segaste är att städa allt vid stängningsdags men att ta beställningar, svara i telefon och göra pizza går superbra tycker jag :) Och jag förstår vad norskarna säger! :D Blir lite glad och stolt när jag fattar vad de säger haha!
// Ronja

Här kommer lite bilder från mitt jobb :)

pizza

Alexandra och Maja i fullgång med att göra pizzor :)

stå pizza

Såhär ser det ut där jag står och gör pizza för er nyfikna :)

käck

Haha den här gubben finns på våra pizzakartoger. Och såhär käcka och glada är vi alltid.... eller?

många pizzor

Ibland blir det lite många beställningar på en gång. Då får man stå och vänta lite och "trycka" in pizzorna i ugnen.
Fast just såhär har det bara blivit en gång än så länge.

tjejor

Alexandra och en rolig Maja där bakom :P

flyg
Någon som vill ha numret till en jobbig kille? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0