Jobb, mail och framtid!

Igår och idag har varit riktigt stressiga på jobbet. Vi har börjat med ett nytt tillbud (Erbjudande) där alla pizzor över 100kr kostar 99. Så det har varit riktigt mycket folk! Igår jobbade jag med den ende Norsken på jobbet. Hon är en kvinna i 50-60 årsåldern och jag har aldrig jobbat med en människa som är så förvirrad. Så igår var en riktigt stressig dag eftersom det kändes som om jag jobbade för två när jag fick hjälpa henne hela tiden och rätta hennes fel. Men idag jobbade jag med Jocke och egentligen var det mer kunder och högre omsättning idag än igår men allt gick mycket bättre idag. Just för att jag bara fick jobba för en :P
Imorgon är inte erbjudandet (endast måndag till torsdag. Men hela December ut.) och då börjar jag 17 så det är lungan.

Igår fick jag svar på ett mail som jag skickat till en kille som går på teaterhögskolan. Jag trodde verkligen inte att han skulle svara. Tänkte att han har nog mycket annat som han prioriterar. Men han svarade! Och jag blev så himla glad! Satt och log mitt bredaste leende när jag såg att jag fått svar :)
Och det svaret behövde jag verkligen. Det fick mig att inse ännu mera hur mycket jag älskar teatern! Och det var mycket peppande ord i mailet. Skönt! Han verkar vara en riktigt bra kille :)

Jag funderar endel på min framtid. Nu är jag i Norge. Jag har ju egentligen inget "hem". Just nu är detta mitt hem. Men jag har ju inget rum hos mamma eller pappa som är mitt och som jag alltid kan komma hem till.
Alla mina saker och möbler finns i ett förråd. Efter Norge vet jag inte vart jag ska. Utomlands? Göteborg? Stockholm? Men jag kan ju inte flytta till Gbg eller Sthlm utan att ha fått jobb.
Jag får lite panik när jag tänker på framtiden. Fast samtidigt så kan jag ju inte sitta och oroa mig över den hela tiden. För jag vill ju vara fri och kunna göra vad jag vill. Jag vill kunna sticka utomlands hur som helst. Men för att kunna göra det behöver man pengar.. Och pengar tjänar jag här i Norge.
Men "utomlands" kan ju vara vilket land som helst...
Haha nej det är för sent och min hjärna är för trött för att tänka på det här egentligen.
Och jag kommer ju ändå inte fram till nåt vettigt.

Nu ska jag antingen sova eller se en film. Man vet aldrig.. Spännande! ;P

// Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0