Film: Lusten till ett liv

Idag är det bättre. Saker känns bättre och den här dagen har inte varit förstörd.



Jag har just sett klart "Lusten till ett liv" .... Den är såå bra!
Jag brukar inte gilla svenska filmer för att jag ofta tycke att det antingen är samma skådisa som i alla andra svenska filmer eller dåliga skådisar som låter som om de läser rakt ur manus. Och eftersom jag själv brinner för skådespeleri så hugger det i hjärtat på mig när folk faktiskt har fått en roll i en film och sen inte utför den bra.

Men här har vi en bra film med riktigt bra och duktiga skådisar! Särskillt Mattias Barthelsson som spelar huvudkaraktären, Affe, är grymt bra! Men alla andra känns verkligen som riktiga personer och inte som roller. Så de är också riktigt duktiga :)
Samma skådisar gjorde en annan film innan den här som heter "Vildängel".
Den är också bra men jag tycker ändå bättre om "Lusten till ett liv".
Den utspelar sig på 70-talet och jag tycker att 70-talet verkade så gött..
Fast samtidigt var det ju mycket skit då med. Men alla verkade så fria! Tänk om man hade fått uppleva det.
Synd att man föddes 18 år försent :P
Men vem vet? Folk kanske tänker.. Wow.. Tänk om man hade fått leva på 90-talet.. Det tvivlar jag ju iofs. på att någon kommer känna eftersom 90-talet är ett ganska pinsamt årtionde.
Platåskor, spikes, adidas byxor med knappar hela vägen på benen, Spice Girls, Backstreet boys, (Eller alla pojkband över huvud taget) Aqua, Hårband, Taights, korta t-shirts, ljusa läppstift, mittbena.. osv.. osv...
Fast om man är uppvuxen på 90-talet så kommer man nog alltid få lite nostalgitripp av allt detta.

Jaja.. hur som helst så är det två bra filmer och jag önskar att lite mer sånna filmer kunde göras.
Och jag undrar vart skådisarna tog vägen.. Har kollat upp lite på nätet vad de har gjort mer men det verkar inte som om någon har fortsatt så värst mycket med skådespeleriet. Eller så har jag missat det totalt.
Synd om de slutade. De var ju som sagt duktiga hela bunten. 

Nej nu ska jag sova minsann. //Ronja


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hjärtat, vet du vad jag minns av 70-talet? Platåskor (!) utsvängda brallor, mellanöl, fri sex med vem det än vara månde, annars var man töntig!, alla sjuka historier som, "hur vet man att det är en elefant i kylskåpet? Hans cykel står utanför!" och "mojoten äj jutten!" discodans, hasch, som var inne då, alla storblommiga tapeter i vitt och grönt, orange och brunt var populärt i köken.... nåja, det är både töntigt och nostalgiskt...:)

2009-12-14 @ 19:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0