Juletider

Jag har tänkt skriva här länge nu men pågrund utav tidsbrist så har det inte blivit så.
Ska iaf. skriva en kortis nu :)

Jag och Alexandra såg just på Brüno. Alexandra somnade... det säger kanske endel om filmen :P
Enligt mig var den inte bra. Det var ingen bra story, massa låg humor och massor med snusk.. och då är jag inte särskilt känslig för snusk.. men vissa grejer var tillomed för mycket för mig. Då kan ni tänka er :P

Imorgon ska jag och Alexandra vara helt lediga tillsammans! :O Första gången ever!
Vi har nämligen stängt eftersom det är nyårsafton. Så vi ska ut på äventyr här i Florö då! :D
Ska bli så himla skoj! :)

Om ni missat det så kom jag tillbaka hit till Florö den 27e. Var ju bara i Östergötland en vecka tyvärr.. Man hinner ju egentligen inte så mycket på en vecka känns det som. Fanns massa folk som jag inte hann träffa :/
Men endel träffade jag minsann och det var roligt och bra!

Julafton firades hos min bror Reyan, hans sambo Lilli och deras hund Karo. Där fanns även mamma, pappa och bror Raimon. :) Det var en lyckad julafton! Jättretrevligt var det! Massa god mat och godis som Lilli hade gjort! Duktig :)
Och så var det roligt att pappa var med på Julafton för en gång skull. Han brukar ju vara bortrest.
Det blev inget tjaffs som det har blivit andra jular utan alla var glada och tog tid till varandra! Happy!
Jag fick en massa fina julklappar!
En plattång av mina bröder, tofflor av mor (som jag verkligen behöver i detta kalla hus) en parfym som jag önskat mig (den jag skrivit om i min blogg innan. Luktar jättegott!)
Massa doftljus av Lilli, gott chai te av Reyan och Lilli, armband, halsband, väska och sparbössa.
Jag fick kansk mer men det är grejerna jag kommer ihåg nu.
Ja just det! Haha!
När vi satt och öppnade paket så ser jag Raimon sitta och vifta med ett par kalsonger. Men det var ett par y-frontskalsonger och jag tänkte..
"jaha.. undrar hur mamma tänkte där, för Raimon använder ju bara boxer.. inte y-front.."
Sen säger mamma: De där kommer jag inte ihåg att jag köpt till dig...
Raimon tittar på pappret som suttit på julklappen och konstaterar att det
inte står Raimon utan RONJA på etiketten! Hahaha!
Jaha... tack Raimon att du öppnar min julklapp och sen sitter och skämtar med mina trosor! ;P haha
Typiskt med att det just var trosor i paketet. :P
Men han är förlåten. :)
Jag och mamma begav oss sedan hem vid 3 på natten.

Den 25e var jag i Boxholm och firade Jana som fyllde år. Det bjöds på massa god vegetarisk mat och hemmagjord glass till efterätt.
Sen på kvällen åkte jag till Tranås för att träffa inga mindre än mitt tönt gäng! :D
Så jag har saknat dem! Vi var hos Reines mor bara vi 4. Där uppdaterade vi varandra och tog en massa flumkort. :P Sen gick vi ut på Statt. Där var det massa folk! :)

Oj då.. blev visst ingen kortis :P

Nu tänkte jag sova eftersom jag ska på upptäcksfärd i Florö imorgon.
//Ronja

julmat
Julmaten! Massa gott! :)
Raimon saknas på bild eftersom det var han som tog bilden.
Karo saknas eftersom han låg på golvet och sov precis där Raimon skulle sitta. haha

tönt crew
Åh mitt tönt-crew! <3<3<3<3<3

Karro och jag <3
Naaw! Karro vad jag saknar dig nu när jag är här i Norge igen! :( <3

ormgrop
Ormgrop på den! :) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0