Julfilm och kunder

Idag har jag sett på Ensam hemma för det är en film som jag tycker man borde se när det närmar sig jul. Men har nog inte sett den på några år nu iaf. Måste säga att jag kommer ihåg den som myyycket längre när jag var liten :P
Sen vid 16.30 så började jag jobba och slutade vid 23.30.
Och nu har jag och Alexandra just sett Santa Clause men på svenska heter den Nu är det jul igen..
Varför den nu inte bara kunde få heta Jultomten eller nåt mer likt vet man aldrig :S.
1an såg vi. Men har 2an och 3an på datorn med :)
Väldigt juliga filmer! :D

En rolig kund idag: "Har ni en kartong man kan få till pizzan?"
.................
Nej.. vi sysslar inte med sånt på den här pizzerian... Ni får ta den i händerna. I bästa fall kan du få den i en påse om vi har någon!
Så sa jag inte även om jag hade lite lust att säga nåt i den stilen.
Men jag sa vänligt att, ja visst får du en kartong till pizzan.
Haha! Det finns då folk till allt.

Ibland kommer det in gäng med killar i 16-17 årsåldern. De är så jobbiga. Otrevliga och stökar ner asmycket!
Idag kom det in ett sånt gäng.. Det värsta av de gäng som varit inne när jag jobbat.. PLÄH!
Men ibland kommer det trevliga små gubbar och tanter och då blir jag så glad av att de är så trevliga :)
Haha idag skulle jag säga till Alexandra att det var så mysigt med de gamla och så sa jag att de var ju så hövliga...
Jaha... där kom ett helt oväntat ord ur min mun. Ett ord som jag antagligen aldrig använt innan.. men det var ju trevligt med en överraskning :P haha

Det finns en kvinna som är inne ibland och hon är SUPERMEGATREVLIG och alltid JÄTTEGLAD!
Hon ler och låter jättepositiv och jag undrar om hon någonsin blivit arg, ledsen eller irreterad.
Men jag tycker att hon är så mysig! Wow... Att hon ens orkar vara sådär positiv!
Inte alla som orkar minsann! :)

Ja det är rätt roliga kunder då och då.. och mindre roliga kunder då och då med.
Stammisar finns det rätt gott om.
Men de som man vill ska komma tillbaka verkar visst aldrig komma tillbaka... :/

Imorgon är det Lucia! Jag ska se om jag hittar nåt luciatåg på internet. Någon kanal kanske lägger ut nåt. Typiskt att man missar så mycket julmysigt när man är här :/ Pizzabakeren är ju inte så juligt direkt :P
Men när jag kommer hem dåå, ja dååå ska det bli julmysigt! Mamma och jag ska klä granen och så ska vi åka till Lkpg och julhandla lite och så blir det antagligen julmys hos pappa och sen Julafton hos bror Reyan och Lilli i Norrköping! :D

Men nu är det night-time.. Not DAY-TIME!

//Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0